عضو هیأت مدیره انجمن فرآورده‌های صنایع لبنی با تشریح جزئیات جلسه تولیدکنندگان محصولات لبنی با وزیر صنعت، گفت: در این جلسه در مورد کاهش ۳۰ درصدی صادرات لبنیات در پی مطرح شدن موضوع روغن پالم و افزایش ۱۵ درصدی هزینه تولید در صورت اعمال قیمت جدید شیر خام بحث شد.

محمد فربد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه اخیر تولیدکنندگان صنایع لبنی با وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت: در این جلسه که با حضور مدیران برخی برندهای معتبر صنایع لبنی برگزار شد، مشکلات این صنعت و راهکارهای حل آن مطرح شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه موضوع آسیبی که به صادرات محصولات لبنی بعد از مطرح شدن موضوع روغن پالم در صنایع لبنی وارد شد، با وزیر در میان گذاشته شد.

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی با بیان اینکه عراق، عمده‌ترین بازار صادراتی محصولات لبنی ایران است، گفت: در عراق، رقبایی از عربستان و ترکیه برای محصولات لبنی ایران حضور دارند و طرح موضوع پالم باعث شده که صادرات برخی کارخانه‌های لبنی کشور تا 30 درصد کاهش یابد.

وی با بیان اینکه موضوع پالم باعث شد تا شیر خام تولیدی در کشور نیز به اندازه کافی جذب نشود، گفت: در جلسه با وزیر صنعت قرار شد، وی با وزیر بهداشت در این مورد صحبت کند تا موضوع کاملاً شفاف شود.

وی افزود: در این جلسه در مورد ایجاد بازار جدید روسیه برای صادرات محصولات لبنی ایران نیز مسائلی مطرح شد و علاوه بر این، در مورد قیمت‌گذاری نیز عنوان کردیم که بهتر است دولت در قیمت‌گذاری محصولات لبنی دخالت نکند.

فربد تصریح کرد: در جلسه با وزیر صنعت، موضوع قیمت‌ جدید مصوب شده برای شیر خام نیز مسائلی مطرح شد و تولیدکنندگان صنایع لبنی عنوان کردند که در صورت اعمال قیمت جدید شیر خام، قیمت شیر و فرآورده‌های لبنی کارخانه‌ها نیز باید 15 درصد افزایش یابد که البته قدرت خرید مردم نیز پاسخگوی این افزایش قیمت نیست.

به گفته وی، سرانه مصرف سالانه شیر از 90 کیلوگرم به 80 کیلو کاهش یافته که مسائل مختلفی مانند تغییر نرخ ارز، موضوع روغن پالم و کاهش قدرت خرید مردم در آن تأثیرگذار بوده است.
کد خبر d1149d7c0f7841dba971910b4a8f8877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =