مواد غذایی> اقتصاد غذا - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران جدا شدن بخش تامین کالاهای اساسی و توزیع از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت را یک خبر خوب دانست و گفت:  من این اتفاق را به همه صنعتگران تبریک می گویم زیرا این موضوع یک مانع بزرگ بود و ما آن‌جا مشکلات اساسی داشتیم.

به گزارش پایگاه خبری اقتصاد غذا «فود پرس»، محمدرضا مرتضوی در جمع صنعتگران استان کرمان ضمن بیان مطلب فوق افزود: من به عنوان کسی که در صنعت غذای کشور فعالیت می‌کنم شهادت می‌دهم که در تامین کالاهای اساسی اشتباه نبود بلکه خیانت بود و مشکلات بزرگی برای کشور ایجاد شد.
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ادامه داد: معنی ندارد شما برای شکر بحران ایجاد کنی و قیمت شکر را افزایش بدهی که چه شود؟  آیا باید گوشت با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با قیمت 25 هزار تومان وارد کنیم که کارگر ما گوشت را با قیمت ۱۰۰ هزار تومان بخرد؟
مرتضوی  گفت: امید است سفره کارگران با این تصمیم رنگین شود و آنها بتوانند بخشی از مشکلاشان را حل کنند.
وی بیان کرد: داشتن برنامه، کار شبانه‌روزی و دست‌پاکی در این شرایط می‌تواند کشور را نجات دهد و هرکس در این شرایط بخواهد خارج از این محدوده کار کند خودش را اصلاح کند و اگر اصلاح نشود بخش تولید کشور جلوی این ناراستی‌ها و کجی‌ها خواهد ایستاد.
مرتضوی اظهار کرد: من به شما قول می‌دهم برای حراست از آب و خاک و میهن عزیزمان تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم برد.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان این‌که مجاهد فی سبیل‌الله خوف ندارد، گفت: ما از آمریکا و تحریم نمی‌ترسیم ولی مقابل کسانی که با یک میخ می‌خواهند به قایقی که ما داریم با آن از این دریای طوفانی عبور می‌کنیم خدشه‌ وارد کنند می‌ایستیم و باید جلوی آن‌ها را گرفت.
وی در ادامه ضمن تشکر از رئیس دستگاه قضا یادآور شد: با تغییری که در دستگاه قضا ایجاد شد ما واحدهای تولیدی امیدوارانه‌تر به عملکرد دستگاه قضایی نگاه می‌کنیم.
محمد رضا مرتضوی خاطرنشان کرد: دادستان‌ها در نقاط مختلف کشور برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی کمر همت بستند و تشکر می‌کنم از رئیس قوه قضائیه که اخیرا هم در کلام و هم در عمل رویکرد مناسب‌تر و هوشیارانه‌تری نسبت به مسائل تولید و کارگری داشته است.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خطاب به صنعتگران تاکید کرد: به دست شما و کارگران شما ما می‌توانیم از بغض و کینه‌ بزرگ دشمنان یک فرصت ایجاد کنیم. تحریم هزینه دارد اما این تحریم‌ها به منظور تسلیم کردن کشور بوده که به لطف خدا، شما، کارگران و زنان و مردانی که قدر این آب و خاک را می‌دانند نه تنها تسلیم نشده بلکه مسیر درستی را برای حمایت و هدایت تولید طی می‌کند.
مرتضوی ادامه داد: در شرایطی که همه درباره‌ بهبود تولید صحبت می‌کنیم معنا ندارد که کالا در گمرکات رسوب کند، گمرکات باید شرایطی را به وجود بیاورند که ما به راحتی و با حداقل سختی کالا را خارج کنیم؛ رسوب کالا در گمرکات کمک به دشمن این آب و خاک است.
دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآور شد: نباید وقتی کسی می‌خواهد بنگاه تولیدی بسازد شهرداری، بخشداری، استانداری یا هر مقام مسئول دیگر از او پول بخواهد؛ این شایسته‌ کشوری که در پی رونق است و اقتصاد مقاومتی را دنبال می‌کند، نیست.
وی اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی حق ندارد، طبق قانون و عقل، ۱۰ سال دفاتر ما را شخم بزند تا بهانه‌ای پیدا کند، چیزی بنویسد که ترکه کند، چون سازمان تامین اجتماعی مال ما و از پول ماست و باید خادم ما و کارگران ما باشد.
مرتضوی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی حق ندارد دفترچه‌ی بیمه‌ کارگران را تمدید نکند به دلیل عقب‌افتادگی که در پرداخت‌ها به دلیل شرایط اقتصادی است و امیدوارم هر کسی به حقوق قانونی خود توجه کند.




کد خبر 5b8a93d65ebf4505a516e8f52fd02966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =