فود پرس – خرید دانه های روغنی سال 94 توسط انجمن صنفی صنایع روغن نباتی انجام می شود.

به گزارش فود پرس، حسن یونس سینکی، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی طی نامه ای اعلام کرد: خرید دانه های روغنی سال 94 که بنا بر پیش بینی های وزارت جهاد کشاورزی کمتر از 300 هزار تن خواهد بود توسط انجمن صنفی صنایع روغن نباتی انجام خواهد شد.

بنابر این گزارش این تصمیصم در حالی از سوی مدیران وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شده که  انجمن صنفی کارخانجات روغن نباتی هیچ سابقه و توانایی در زمینه خرید دانه های روغنی ندارد و به نظر می رسد این تصمیم با توجه به حضور سازمان مرکزی تعاون روستایی و همچنین انجمن صنفی کارخانجات روغنکشی که خریدار واقعی و مصرف کننده دانه های روغنی می باشند کمی عجیب و بحث براگیز می باشد.

همچنین به عقیده بسیار ی از کارشناسان صنعت روغنکشی، خرید دانه های روغنی با توجه به قیمت های  نامتعارف تضمینی،  با ضرر و زیان هنگفتی مواجه خواهد شد و معلوم نیست انجمن روغن نباتی این ضرر و زیان را از کدام محل تامین خواهد کرد.

گفتنی است که سال گذشته به رغم تاکیدات مکرر دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی مبنی بر خرید روغن خام استحصالی از دانه های داخلی به منظور حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی این انجمن هیچ اقدامی در خصوص خرید روغن خام در سال گذشته انجام نداد و سازمان تعاون روستایی مجبور شد پس از انتشار چند نوبت آگهی  فروش روغن خام به صورت مزایده، با زیانی چشمگیر روغن خام را به منظور جلوگیری از فساد به فروش رساند.
کد خبر 5c0748ee47ac45a785579e2779d6dfdd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    5 1
    حتما خرید پیاز وسیب زمینی وتوزیع میوه در شب عید سال 95 هم بر عهده این انجمن خواهد بود.وبرای دفاع از واردات روغن پالم از انجمن تالاسمی ها دعوت خواهدشد
  • مفید ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
    4 0
    یکی به آقای سینکی بگه بابا جون به خدا کشاورزی و صنایع غذایی ایران فقط انجمن روغن نباتی نیست!!!