صنایع غذایی> نایب‌رییس انجمن صنایع لبنی گفت: جزئیات گرانی ۶ درصدی لبنیات هنوز به دست ما نرسیده؛ مصرف سرانه شیر هم‌اکنون خیلی پایین است و با گرانی دوباره شیر، باز هم مصرف کاهش خواهد یافت.

 محمد فربد نائب رییس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی ایران در رابطه با بخشنامه‌ای مربوط به افزایش 6 درصدی قیمت شیر و لبنیات بیان داشت: هنوز جزئیات این بخشنامه به دست ما نرسیده است و ما نیز از طریق رسانه‌ها از این تصمیم آگاه شدیم و نمی‌دانیم که به چه دلیل این تصمیم گرفته شده، به طور معمول نیز در این موارد با اتحادیه مشورت‌هایی صورت می‌گرفت که این بار هیچ گونه صحبتی با ما نشده است.

وی ادامه داد: صنعت لبنیات هیچ‌گونه برنامه‌ای برای گران کردن محصولات خود و تا پایان فروردین 95 نداشته اما بنظر تصمیماتی در این رابطه اتخاذ شده که نیاز به صحبت و کارشناسی بیشتر دارد.

عضو هیات مدیره فرآورده‌های لبنی  تصریح کرد: ظرف روزهای آینده و در جلسه هیات مدیره فرآورده‌های لبنی این موضوع در دستور کار و بررسی قرار خواهد گرفت تا بر روی بازار مطالعاتی صورت بگیرد و مشخص شود که آیا بازار کشش این افزایش قیمت را خواهد داشت یا خیر.

وی گفت: با توجه به این که سرانه مصرف شیر در کشور پایین آمده باید با دقت بیشتری بر روی افزایش لبنیات و شیر تأمل داشت. بنابراین بنده امیدوارم که به جای افزایش قیمت شیر تصمیم و راهکار بهتری اتخاذ شود.

منبع:نسیم
کد خبر 63d6f8fbaf7b49aca2ac35df6aff1605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =