مواد غذایی> رئیس سازمان صمت تهران با بیان اینکه مردم به‌دلیل حس بدبینی‌ای که نسبت به آینده داشتند میزان مصرف خود را افزایش داده‌اند گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان توزیع روغن نباتی بیشتر از مواقع معمول بوده است و میزان توزیع کماکان افزایش دارد.

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: 95 درصد مواد اولیه تولید را از محل واردات تأمین می‌کنیم و نوسانات واردات به‌شدت روی این صنعت اثر می‌گذارد.

وی افزود: با وجود مشکلات تأمین در بهمن ماه سال جاری در مقایسه با ماه قبل 40 هزار تن افزایش عرضه روغن داشته‌ایم و این رقم به حدود 180 هزار تن در ماه رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: در بهمن ماه در استان تهران 32 هزار تن روغن نباتی توزیع شده است که 17 هزار تن آن توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و دیگر خرده‌فروشی‌ها بوده و حدود 14 هزار تن نیز برای مصارف صنف و صنعت توزیع شده است.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات تأمین روغن در بهمن ماه افزایش عرضه داشتیم و در اسفند ماه نیز این روند ادامه می‌یابد.

توزیع روغن حلب در فروشگاه‌های اینترنتی

صادقی با بیان اینکه مردم به‌دلیل حس بد‌بینی‌ای که نسبت به آینده داشتند، میزان مصرف خود را افزایش داده‌اند گفت: آمارها نشان می‌دهد میزان توزیع روغن نباتی بیشتر از مواقع معمول بوده است اما با وجود این، میزان توزیع کماکان افزایش دارد.

وی ابراز کرد: توزیع روغن حلب نیز توسط شرکت‌های اینترنتی و تحویل درب منزل نیز در جریان است و توسعه می‌یابد که این امر می‌تواند اطمینان بیشتری ایجاد و میزان مصرف را کنترل کند تا محصول به‌طور مستقیم به دست خانوار برسد.

منبع:تسنیم
کد خبر 6534ac75f48d4e20808c755b7aecaa0d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    كارشناس محترم با سلام ، اينجانب به شخصه اعتقادي به روند ماركسيستي و وارداتي اداره اختراعات كه با قانون اساسي كشور در تضاد مي باشد ندارم . بر فرض مثال متقاضي پرونده خود را به حداقل 50 مرجع ارسال كند و پرونده 3 ماه در هر مرجع توقف كند تا يكي از اين مراجع داور متخصص داشته باشند و طرح را درست مورد داوري قرار دهند ، اين يعني اتلاف وقت چيزي حدود 8 سال و پرداخت هزينه چيزي حدود 30 مليون تومان . در حال حاضر 11 مرجع در پرونده هاي قبلي اعلام كرده اند داور متخصص ندارند! . اولا بعد از 8 سال پرونده به چه درد متقاضي مي خورد ؟ ، دوم اينكه اگر متقاضيان بخواهند 20 اظهارنامه با اين روند ثبت كنند يه چيزي حدود 600 مليون بايد هزينه كند ( بنظر شما امكان ثبت اختراع به صورت غير مستقيم از اينجانب سلب نشده است ؟ ) ، ايا بعد از اينكه سند را دريافت كردم همين دولت اين هزينه را مي تواند طي فرآيندي به اينجانب برگرداند ( به قول دوستمون خود سند اختراع 5 كيلو روغن نباتي ارزش داره ؟ ) ، يا قرار است متقاضي در جامعه رها شود ؟ . در اداره شما مردم دو دسته هستند برخي با سرمايه هاي خود اختراع ثبت مي كنند برخي با دارايي هاي خود. اشخاصي كه با دارايي خود اختراع ثبت مي كنند مثل اعضا هيات علمي ، اشخاصي كه به بدنه آزمايشگاه و پژوهشگاه ها متصل هستند ، اين افراد هر هزينه اي بابت اختراع انجام مي دهند دولت طي فرآيندي اين هزينه را به آن ها برگشت ميدهد يا از طريق گرنت دانشگاهي يا از طريق پژوهش توليد . يعني اين وسط فقط پول جابجا مي شود و كسي ضرر نمي كند. دسته دوم كساني هستند كه با سرمايه هاي خود اختراع انجام ميدهند مثل افراد كه مدارك عاليه دانشگاهي دارند مشغول كار هستند اما به بدنه دولت وصل نيستند ، اين افراد تحت هر شرايطي اگر نتوانند اظهارنامه خود را به ثبت برسانند آن ها هم سرمايه خود را از دست داده اند و هم دارايي خود را كه همان اختراع مي باشد . چون اين افراد مجبور هستند نسبت به افراد اول يك مرحله بيشتر براي فرايند ثبت انرژي صرف كنند ، اين روند به صورتي طراحي شده كه به مرور زمان قشر متوسط جامعه منحل خواهد شد . و جامعه دو قطبي مي شود يعني دو قشر بالا و پايين كه در اين صورت كاپيتاليسم رخ مي دهد و …
  • امید ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
    0 0
    تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد . صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند چون از نظر مبانی اسلام خود اختراع یک دارایی است و نه یک فعالیت علمی !