۰ نفر
۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
یک کارشناس تغذیه معتقد است: میوه‌های قرمز به دلیل رنگدانه‌های بیشتری که دارند، خواص آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی بیشتری دارند.

مریم شیرمستی استفاده از غذاهای صنعتی و کنسرو شده را زمینه ساز بروز سرطان دانست و گفت: تمام مواد غذایی که حاوی افزودنی‌های مجاز هستند، می‌توانند زمینه ساز بروز سرطان شوند.

وی یادآوری کرد: وقتی که ما در طی روز چندین مرتبه از این مواد خوراکی استفاده می‌کنیم حجم زیادی از افزودنی‌های خوراکی وارد بدن ما می‌شود که از مرز مجاز بودن می‌گذرد.

به گفته این کارشناس تغذیه، استفاده از سوسیس و کالباس به دلیل اینکه در بدن ما نیتریت و نیترات تولید می‌کند نیز می‌تواند موجب بروز سرطان شود.

شیرمستی یادآوری کرد: مواد غذایی حاوی نگهدارنده‌ها نیز سرطان زا هستند و روغن‌هایی که چندین بار برای سرخ کردن استفاده می‌شوند، چون ماده "پلی آکریل آمید" تولید می‌کنند نیز می‌توانند سرطان زا باشند.

وی به افراد توصیه کرد: از مصرف غذاهای دودی و سوخته نیز خودداری کنند.

‌این کارشناس تغذیه، انواع چربی‌های اشباع، روغن جامد خوراکی و نمک را نیز زمینه ساز بروز سرطان عنوان کرد.

شیرمستی در خصوص خوراکی‌هایی که می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند، نیز یادآوری کرد: انواع میوه‌ها و سبزیجات برای پیشگیری از سرطان مفید هستند.

وی میوه‌های قرمز از جمله انار، توت فرنگی، شاه توت، همچنین سبزیجات قرمز از جمله گوجه و هویج را نیز مفید دانست.

به گفته این کارشناس تغذیه کلم بروکلی، خرما و عسل طبیعی نیز خواص آنتی اکسیدانی دارند.

شیرمستی با بیان اینکه نباید روغن‌ها را به طور کامل از برنامه غذایی حذف کرد، افزود: می‌توان از روغن‌های مفید مانند روغن هسته انگور و روغن زیتون استفاده کرد.

وی مصرف ماهی را نیز که دارای مقادیر قابل توجهی امگا 3 است برای پیشگیری از سرطان مفید دانست.

این کارشناس تغذیه در خصوص دمنوش‌های گیاهی ضد سرطان نیز تصریح کرد: دمنوش‌هایی که خاصیت آرام بخشی دارند از جمله بهارنارنج، گل گاوزبان و دمندوش رقیق آویشن با عسل و یا نعناع و عسل نیز برای پیشگیری از سرطان مفید هستند.
کد خبر 653ec1089fb9442ba7033ac73ac6b43d

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =