۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
غذا و تغذیه> از بین بردن چربی ها در ناحیه شکم بسیار سخت است ولی با مصرف دارچین تا حد زیادی می توانید از شر آنها خلاص شوید.

در تحقیقات علمی نشان داده شده است که دارچین<Cinnamon> به افزایش متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن و حتی پیشگیری از ابتلا به هیپرگلایسمی (افزایش قند خون) کمک می‌کند.

به دارچین‌هایی که در سریلانکا و مکزیک به دست می‌آیند دارچین واقعی می‌گویند که آن را از بخش داخلی تنه درخت همیشه سبزی که معمولا در سریلانکا می‌روید تهیه می‌کنند.

کاربرد‌های دارچین در گذشته چه بوده است؟

قدمت دارچین بسیار زیاد است، مصری‌ها از آن در مومیایی کردن استفاده می‌کردند و شواهد نشان داده است که در زمان رومیان قیمت آن ۱۵ برابر نقره بوده است.

به دلیل خواص ضد باکتریای و ضد انگلی که دارد در داروسازی هم کاربرد داشته است؛ همچنین به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها به بهبود زخم و کاهش کلسترول، فشار و قند خون هم کمک می‌کند.

عملکرد دارچین برای لاغری چگونه است؟

دقیق مشخص نیست که عملکرد آن در لاغری چیست اما شاید بتوان مکانیسم عملکرد آن در این زمینه را به وجود ترکیب سینامالدئید نسبت داد. در مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۷ مشخص شد، سینامالدئید که عامل ایجاد بوی دارچین است در بدن به فرآیند ترموژنز منجر می‌شود که این فرآیند باعث ایجاد گرما و کالری‌سوزی می‌شود.

سال‌های سال است که ما در رژیم غذاییمان از این ادویه استفاده می‌کنیم، بنابراین در صورتی‌ که با چاقی هم مبارزه کرده و حتی از آن پیشگیری کند گنجاندن آن در رژیم غذایی به صورت منظم و عاقلانه کار خوبی است.

طرز تهیه چای دارچین

یک لیوان آب داغ را داخل ظرفی ریخته و گرم کنید، آن را روی حرارت قرار دهید و بعد از اضافه کردن چوب دارچین‌ها آب را بجوشانید؛ بعد از اینکه رنگ آب به زرد مایل به قهوه‌ای تغییر کرد آن را از صافی رد کنید و بدون شکر میل کنید تا اثرات آن برای لاغری<Slimming> و از بین رفتن چربی شکمتان را ببینید. در صورتیکه می‌خواهید از پودر دارچین به جای چوب آن استفاده کنید؛ پودر آن را بعد از جوشیدن آب اضافه کنید و خوب هم بزنید و گرم میل کنید. در صورت تمایل می‌توانید در آخر کمی آب لیموی تازه در آن بریزید.

ترکیب عسل و دارچین

حتما می‌دانید که عسل دارای خواص زیادی برای سلامتی است، این خواص در صورتی اثر بخشی بالایی دارد که عسل را به صورت خالص و طبیعی حفظ و نگهداری کنیم؛ به طور مثال حرارت دهی می‌تواند خواص عسل را از بین ببرد. برای اینکه بهترین نتیجه را کسب کنید می‌توانید روزانه ۱ قاشق چای‌خوری عسل و نصف قاشق چای‌خوری دارچین را ترکیب و داخل یک فنجان چای سبز یا روی یک عدد موز ریخته و میل کنید. همانطور که قبلا گفته شد حرارت خواص عسل را از بین می‌برد پس سعی کنید ان را در چای سبزی که کمی خنک شده است بریزید.

منبع:رکنا
کد خبر 66bfbb934de54d8494b93156259a3e4a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =