معاون وزیر صمت گفت: در آبان ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، به نقل از وزارت صمت، عباس تابش اظهار کرد: در آبان ماه امسال ۱۵ هزار و ۹۶۰ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است. از مجموع شکایات و گزارش‌های دریافتی، ۱۵ هزار و ۷۹۶ فقره (۹۹ درصد) قابل پیگیری و ۱۶۴ فقره (یک درصد) غیرقابل پیگیری بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده نیز، تعداد ۵ هزار و ۴۵ فقره (۳۱ درصد) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۴۶۰ فقره (۴۱ درصد) منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۵۵ فقره (۲۸ درصد) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه از این تعداد شکایات، ۱۳ هزار و ۶۳۵ فقره (۸۵ درصد) مربوط به کالا و ۲ هزار و ۳۲۵ فقره (۱۵ درصد) مربوط به خدمات بوده است، ادامه داد: بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان و مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذا خوری است.

تابش با اشاره به اینکه بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و تقلب می‌باشد، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات نیز در مجموع ۱۰ هزار و ۶۵ فقره (۶۳ درصد) تلفنی، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره (۱۴ درصد) حضوری و ۳ هزار و ۵۹۵ فقره (۲۳ درصد) کتبی بوده است.

وی همچنین اضافه کرد: استان های خراسان رضوی، تهران، هرمزگان و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های خوزستان، جنوب کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و ایلام با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه سهم شکایات بررسی شده (متخلف، غیر متخلف) از کل شکایات قابل پیگیری در آبان ماه سال جاری به میزان ۷۲ درصد بوده است، افزود: این رقم نسبت به مهر ماه سال جاری یک درصد افزایش داشته است.
کد خبر 67d8112a9ad9436ca40d27027bd15217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =