کشاورزی> رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران گفت: در حال حاضر بار مالیات بر ارزش افزوده بر دوش تولید شناسنامه دار افتاده است.

کاوه زرگران، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تهران در انتقاد از عملکرد نظام مالیاتی کشور گفت: متاسفانه سازمان مالیاتی هیچ کنترلی بر بخش هایی از اقتصاد ندارد و نمی تواند عدالت مالیاتی را در این بخش ها رعایت کند. در بخش مالیات بر ارزش افزوده سازمان مالیاتی نه به قانون عمل کرده نه وظیفه اش را انجام داده است.

زرگران گفت: در بخش مالیات بر ارزش افزوده، سازمان مالیاتی در این بخش به هیچ وجه عدالت رعایت نمی شود. سازمان مالیات باید اصناف را مکلف می کرد که صندوق هوشمند وصل کنند و میزان فروش را کنترل کنند تا با توجه به عملکرد واقعی، مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده گرفته شود اما سازمان در این زمینه به وظایف قانونی اش عمل نکرد و کوتاهی کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ظرفیت و انرژی زیادی از سازمان می طلبد. آخرین حلقه در زنجیره مالیات بر ارزش افزوده مصرف کننده است که مالیات را نمی پردازد و قالب فروشگاه ها هم از پرداخت مالیات طفره می روند در نتیجه سازمان مالیات فشار این قانون را برواحدهای تولیدی وارد کرده است و مالیات را از آن ها کسر می کند.

منبع:tccim
کد خبر 72b3aa0c9ae44e2e9d450db938dcbb51

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =