۰ نفر
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
 رستوران سفره یک رستوران تازه تاسیس است که به صورت سلف سرویس در منطقه ونک – ملاصدرا راه اندازی شده ، رستوران سفره در همین مدت کوتاه که از راه اندازی آن می گذرد توانسته به درجه ی بالایی از کیفیت و سلامت غذاها دست پیدا کند و خیلی از استانداردهای جهانی را در همین ابتدای کار به طور کامل رعایت می کند. 
این رستوران حدود صد نفر ظرفیت دارد اما می تواند چند برابر این تعداد را برای دلیوری آماده کند ، البته در ورودی رستوران و قسمت دلیوری در سفره کاملا مجزا از هم طراحی شده اند و این باعث می شود که مراجعین در آرامش کامل به صرف غذا بپردازند.



تفاوتی که رستوران های سلف سرویس با باقی رستوران ها دارند در این است که دراین گونه از رستوران ها مشتری قبل از طعم با شکل و ظاهر غذا ارتباط برقرار می کند.خیلی وقت ها برای خود ما پیش آمده که به قصد یک غذا به رستوران سلف سرویس می رویم اما چشممان یک غذای دیگر را می گیرد و همان را سفارش می دهیم. به همین علت هم هست که در سفره غذای نازیبا پیدا نمی کنید و به اصل زیبایی هم به اندازه ی کیفیت در این رستوران توجه شده.




معماری داخلی سفره تلفیقی از سنگ و چوب است و طوری طراحی شده که وقتی میهمان های رستوران وارد فضای سالن می شوند بتوانند احساس راحتی و صمیمیت داشته باشند. برعکس خیلی از رستوران ها که فکر می کنند باید نور خارجی کنترل شود این نور در این رستوران کنترل نشده و فضای داخل رستوران با پنجره های سرتاسری که وجود دارد ، فضای کاملا روشن و آرامش بخشی است و این زیبایی با دکور چوبی و گلدان هایی که در سالن قرار گرفته اند ، چند برابر می شود. دکوراسیون رستوران به شکلی است که بیشترین احساس راحتی را برای مشتریان به ارمغان بیاورد ، هم برای کارمندانی که در این منطقه شاغل هستند و می خواهند برای صرف وعده ی نهار به سفره بیایند و هم برای خانواده هایی که اکثرا برای شام به این رستوران مراجعه می کنند.




جدای از سالن ، معماری آشپزخانه به صورت کاملا تخصصی انجام گرفته است. اشپزخانه ی این رستوران  از چندین بخش تشکیل شده مثلا قسمت ظرف شور خانه ی چینی که یک اتاق مستقل است و ظرف های چینی همه در آن شست و شو می شوند و بعد از آن هم نوبت یک اتاق دیگر برای پولیش این ظروف است تا در نهایت به داخل سالن برسند. در سفره تقریبا هفتصد متر فضا برای اشپزخانه در نظر گرفته شده است و برای سرعت بخشیدن به کار یک قسمت کباب خانه در طبقه ی همکف قرار داد که غذا از آنجا سرو می شود و همیشه یک دپو آنجا موجود است برای قسمت بیرون بر و داخل سالن. سه نفر در این قسمت از رستوران دارای مدرک  کارشناس ارشد صنایع غذایی با گرایش بهداشت و گرایش کنترل کیفیت هستند و از صبح ورودی های مواد غذایی ، طبخ و خروجی را بررسی و کنترل می کنند.



به نظر خود من یکی از مهم ترین نکته هایی که هر رستوران باید رعایت کند ، تمیزی و بهداشت محیط و پرسنل است نکته ی جالب توجهی که در رستوران سفره به چشم می خورد ، وجود یک اتاق لندری برای شست و شوی هر روزه ی لباس پرسنل است و برای این که این لباس ها به خوبی از هم قابل تمایز باشند یک روز در میان تم رنگی لباس پرسنل هم تغییر می کند و رنگ لباس های روز های زوج و فرد متفاوت است. 
اگر بخواهیم یک تعریف کلی از رستوران سفره داشته باشیم باید بگوییم که کنترل کیفی درهمه ی مراحل و تمامی بخش های این رستوران حرف اول را میزند ، به گفت ی آقای محسنی مدیریت رستوران هر متریالی که وارد سفره می شود در صورت صد در صد استاندارد بودن مورد تائید قرار می گیرد ، در غیر این صورت حتی با وجود ایرادی جزئی یک مورد در بین تعداد انبوهی سفارش از ، کل سفارش به ارسال کننده ی آن عودت داده می شود.



در سلف سرویس این رستوران تنوع غذایی بالایی وجود دارد و در آن هر دو نوع غذای ایرانی و فرنگی یافت می شود. از ته چین و سبزی پلو با ماهی و باقالی پلو با ماهیچه گرفته تا ، فیله مجارستانی که اتفاقا جزو غذاهای مخصوص این رستوران و از پرطرفدار ترین ها است.
علاوه بر این ها ، سفره جزو معدود رستوران های تهران است که از ساعت دوازده و ربع ، تا یک ربع به دوازده شب سرویس یکسره را به مشتریان ارائه می دهد و دائم باز است . البته با افتتاح سرویس صبحانه ی این رستوران ساعات کاری آن طبیعتا افزایش پیدا می کند و از صبح می تواند پذیرای میهمانان خود باشد. 




صبحانه در سفره قرار بود با آغاز سال جدید شروع شود اما چون مدیریت تصمیم گرفته است که خیلی حساب شده در این بخش قدم بردارد ، شروع کار به اردیبهشت ماه موکول شده. فرض هایی که برای صبحانه در سفره مطرح است یکی بوفه باز بودن این بخش است و دیگر استفاده از صبحانه ی ملیت های مختلف است ، مانند صبحانه ی ژاپنی و انگلیسی و فرانسوی و... ومهم تر از همه این که قرار است در صورت امکان دلیوری صبحانه هم به مجموعه اضافه شود تا بتوانید هر کدام از پکیج های صبحانه را که باب طبعتان بود با نوشیدنی مخصوص آن یکجا سفارش دهید و در منزل یا محل کارتان آن را تحویل بگیرید.
 
تهران- میدان ونک- خیابان ملاصدرا- بعد از شیخ بهایی- پلاک 199

منبع:فیدیلیو
کد خبر 77ffba9d43a94f0fb1a8dc20d0407834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید مختاری ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
    8 1
    سلام در مورد این رستوران یکم بزرگ نمایی شده
  • شهرام طباطباییان ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
    4 0
    آشغالترین رستورانی که تا حالا رفتم واقعا" همین رستوران بود حتی از بدترین رستورانهای بین راهی هم بدتر بود هزینه این رستوران اگر 10 هزار تومان هم باشد بسیار زیاد است و چنانچه کسی کامنت خوبی گذاشته باشه مطمئن باشید از خودشونه و داره دروغ میگه من جمعه ناهار مورخ 95/05/29 با هشت نفر میهمان رفتم و دیدم که تمام سلفهایش خالیست و هرچه میگفتی در پاسخ اعلام میکردند داره آماده سازی میشه و تا آخر وقت هم نتونستند هیچیک از سلفها رو پر کنند کباب کوبیده و جوجه هم تقریبا" بعد از یکساعت اوردن سرمیز که دیگه ما داشتیم میرفتیم و کلا" برای هشت نفر دوسیخ کباب و یک سیخ جوجه بود واقعا" متاسفم از این وضعیت که هر کسی میتونه به راحتی به شعور افراد توهین کنه و کلاه مردم رو برداره بدون اینکه بشه ازش شکایت کرد من فکر کنم تمام نت برگها و تخفیفان بدرد نخوره و وقتی یه رستوران اینکارو میکنه که نتونسته آشغالاشو به مردم بدبخت قالب کنه تورو خدا از نت برگ و تخفیفان و کلیه تخفیفهای اینترنتی چیزی نخرید باور کنید همگی میخواهند سر شما کلاه بزارن و هیچ مرجعی هم برای رسیدگی نیست