غذا و تغذیه> شکلات سیاه برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم مفید است.

شکلات همیشه یکی از پرطرفدارترین خوردنی‌ها در بین جوانان است، اما با گذشت زمان و پا کذاشتن در سنین میان‌سالی، ذائقه افراد تغییر می‌کند؛ برای همین هم میل به خوردن شکلات و به ویژه شکلات تلخ در افراد میان‌سال کم می‌شود. اما دارچین به شما پیشنهاد می‌کند که حتما مقدار متعادلی شکلات تلخ سیاه را در رژیم غذایی‌تان داشته باشید.

پزشکان رژیم درمانی و متخصصان تغذیه به تازگی متوجه شده‌اند که مصرف شکلات تلخ یا به اصطلاح شکلات سیاه، مانع از بالا رفتن فشار خون می‌شود. علاوه بر این شکلات تلخ می‌تواند تا حد زیادی سبب کاهش فشارخون شده و به ثبات فشارخون کمک کند.

شکلات سرشار از چربی و کربوهیدرات است. علاوه بر این شکلات حاوی مقدار قابل توجهی مواد معدنی فراوانی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، زینک و ویتامین‌هایی مانند ویتامین‌های گروه Bاست.

هر ۱۰۰ گرم شکلات به طور متوسط حاوی ۵۰۰ کالری است. همین کالری بالا سبب شده است که افراد چاق یا آن‌هایی که اضافه وزن دارند، شکلات را از برنامه غذایی‌شان حذف کنند، اما از آن‌جایی که همین افراد (چاق یا دارای اضافه وزن) بیشتر در معرض ابتلا به فشار خون هستند، باید مصرف این ماده غذایی را فراموش نکنند.

علاوه بر این ویژگی، شکلات سیاه برای افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی هم مفید است. شکلات تلخ با پایین آوردن کلسترول بد خون، محافظ خوبی برای دیواره‌های رگ‌های خونی است.

بد نیست بدانید که شکلات تلخ می‌تواند از ابتلا به دیابت نوع دوم جلوگیری کند. با این حال به خاطر داشته باشید که زیاده‌روی در هر ماده غذایی برای بدن آسیب‌هایی به همراه دارد.

در انتخاب شکلات دقت کنید. اگر می‌خواهید شکلات به سلامتی شما کمک کند، بهتر است بیسکوییت‌های کاکائویی و دسرهای از پیش آماده را فراموش کنید و به جای آن شکلات خالص سیاه را در رژیم غذایی‌تان جایگزین کنید.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر 8611c7a1236341d9a73e70c355de6f3c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =