رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه اگر روش‌های تولید خمیر مرغ اصلاح شود، امکان استفاده آن در فرآورده‌های گوشتی خواهد بود، گفت: هم اکنون استفاده از خمیر مرغ با ماهیت فعلی ممنوع است.


نیره پیروزبخت در رابطه با مذاکرات تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با مسئولان مربوطه جهت مجاز شدن استفاده از خمیر مرغ درمحصولات، اظهار داشت: خمیر مرغ ویژگی‌های خاصی دارد که اگر همین ویژگی‌ها تغییری نکند استفاده از آن در فرآورده‌های گوشتی مجاز نیست.

وی با اشاره به اینکه اگر وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی و سازمان استاندارد به تفاهمی برسند که روش‌های تولید خمیر مرغ اصلاح شود، امکان ساماندهی در استفاده از فرآورده‌های گوشتی خواهد بود، افزود: اما هم اکنون خمیر مرغ با ماهیت فعلی که سازمان ملی استاندارد آن را شناسایی کرده مجاز به استفاده در فرآورده‌های گوشتی نیست.

پیروزبخت اضافه کرد: متاسفانه در برخی از موارد بافت‌های غیرمجاز مرغ در تولید خمیر مرغ استفاده شده است که این موضوع به هیچ عنوان برای سازمان استاندارد و وزارت بهداشت قابل پذیرش نیست.

رییس سازمان ملی استاندارد ضمن بیان این مطلب که در صورت ساماندهی استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی احتمال لغو مجوز عدم استفاده آن در فرآورده‌های گوشتی است، گفت: احتمال بازنگری و تجدیدنظر در  مواردی که وزارت بهداشت و دامپزشکی یقین کند مشکلی وجود ندارد ، خواهد بود.

وی در رابطه با بازنگری استاندارد واردات قطعات خودرو نیز به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: هم‌اکنون در حال بازنگری استاندارد واردات قطعات خودرو به کشور هستیم البته در این مسیر تا پایان سال هم نتایج بازنگری استانداردها و وضعیت فعلی آزمایشگاه‌های خود را اعلام خواهیم کرد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه هم‌اکنون 50 نمونه برداری در سطوح عرضه و تولید بنزین در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است، افزود: به محض کسب نتایج نهایی آنان را به مجلس و مطبوعات اعلام خواهیم کرد. البته به مجلس هم قول داده‌ایم تا نیمه آذرماه نتایج خود را در مورد ارزیابی آلایندگی بنزین های توزیعی در سطح کشور ارسال کنیم.

منبع:تسنیم
کد خبر 87cac211b3324717b0f91efd5c0411aa

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =