برای تولید خمیر مرغ (MDM) باکیفیت و اجرای نظارت‌های کافی در فرآیند تولید این محصول در کشور، به گذشت زمان بیشتری برای ایجاد زیرساخت‌های لازم احتیاج داریم.

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور درباره اخبار هفته های اخیر پیرامون استفاده از خمیر مرغ (MDM) در صنایع فرآورده‌های گوشتی کشور با توجه به این که بیشتر صنایع گوشتی در چارچوب مقررات سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت هستند، گفت: استفاده از ماده غذایی موسوم به خمیر مرغ (MDM) در فرآورده‌های گوشتی، طبق قوانین تدوین‌شده استاندارد، از گوشت‌های کامل مرغ تهیه می‌شود.

مجید حاجی‌فرجی با بیان این که در تهیه خمیر مرغ، گوشت‌های زائد دور ریخته می‌شود و با استفاده از سیستم‌های مکانیکی، گوشت مرغ از استخوان جدا و خارج می‌شود، خاطرنشان کرد: این دستگاه‌های پیشرفته در کشور تولید یا وارد می‌شود که به‌راحتی می‌تواند گوشت مرغ را از مواد زائد تمیز و گوشت مرغ را مورد فرآوری مجدد قرار دهند که در این صورت، خمیر مرغ مشکلی برای مصرف‌کننده نخواهد داشت.

حاجی‌فرجی ادامه داد: برخی کارخانه‌ها به‌دلیل نقص فنی در تکنولوژی و کنترل نظارت، بقیه مواد تشکیل‌دهنده مرغ و زوائد آن را نیز در خمیر مرغ استفاده می‌کنند که در این صورت، تولید خمیر مرغ از نظر انستیتو تغذیه هم، دچار مشکل است.

وی تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور به‌تازگی اعلام کرده که 90 درصد این کارخانه‌ها را تحت کنترل قرار داده است، اما برای حفظ سلامت افراد، باقی صنوف نیز باید مورد کنترل قرار گیرند.

صرفه‌جویی اقتصادی خمیر مرغ برای کشور

رییس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور یادآور شد: در صورتی که تخلفی در تهیه خمیر مرغ صورت نگیرد، استفاده از خمیر مرغ در صنایع غذایی نه‌تنها خالی از اشکال است، بلکه صرفه‌جویی اقتصادی بسیار خوبی نیز برای کشور دارد و مواد پروتئینی مورد نیاز را به فرآورده‌های گوشتی وارد می‌کند.

حاجی‌فرجی تأکید کرد: خمیر مرغ تولیدشده با رعایت استانداردهای تدوین‌شده موجود، هیچ مشکلی برای مصرف‌کننده ندارد و مصرف‌کنندگان می‌توانند از آن با خیال راحت بهره گیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به وضعیت فعلی صنایع غذایی و نظارت بر آنها آیا شرایط لازم برای تولید خمیر مرغ باکیفیت وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: برای دستیابی به نظارت کامل بر تولید خمیر مرغ در کشور، احتیاج به گذشت زمان بیشتری داریم.

منبع:ایانا

کد خبر b32c86ec7fc747be9128506531eecd3b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =