رییس سازمان ملی استاندارد ایران، تاکید کرد که استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی اعم از سوسیس، کالباس، کباب کوبیده و حلیم که به مصرف انسانی می رسد، ممنوع است.

نیره پیروزبخت درباره ممنوعیت استفاده از خمیرمرغ، افزود: سازمان ملی استاندارد ایران 3 سال قبل، استفاده از خمیر مرغ را در تولید فرآورده های گوشتی ممنوع اعلام کرد، اما وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موضوع را نپذیرفته بود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه چندی پیش وزارت بهداشت، درمان نیز برای ارتقا سلامت جامعه، استفاده از این محصول را در تولید فرآورده های مختلف گوشتی دارای مصارف انسانی ممنوع است.

پیروزبخت گفت: خمیر مرغ می تواند در خوراک دام و سایر حیوانات استفاده شود، اما طبق ضوابط و دستورالعمل های استاندارد ایران به هیچ عنوان نباید از این خمیر در تولید فرآورده های گوشتی بهره گیری کرد.

وی درباره اینکه سازمان دامپزشکی تولید و استفاده از خمیر مرغ را مضر نمی داند، ادامه داد: سازمان دامپزشکی طبق ضوابط و مقررات خاص با این مسئله برخورد می کند.

رئیس سازمان ملی استاندارد در خصوص تولید و صادرات خمیر مرغ نیز گفت: در شرایط فعلی با دو موضوع ممنوعیت استفاده خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی و ممنوعیت تولید آن در کشور مواجه هستیم که هم اکنون این موضوع نیز در دست بررسی و پیگیری قرار دارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل های دقیق و جدی بر ممنوعیت استفاده از خمیر مرغ در فرآورده های گوشتی دارند.

وی افزود: البته کنترل کیفیت محصولات پروتئینی تنها برعهده سازمان ملی استاندارد نیست بلکه این مهم از سوی دیگر دستگاه های مرتبط همچون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور نیز مورد پیگیری است.

منبع:ایرنا
کد خبر 45bd100c02514dfdbed98d29229035f4

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =