۰ نفر
۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
مواد غذایی> رییس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به افزایش مجدد قیمت مرغ، گفت: تاخیر مرغ‌‌داران در عرضه مرغ به بازار، علت این موضوع است و مسئولان باید کنترل بیشتری بر بازار داشته باشند.

مهدی یوسف‌خانی با بیان اینکه قیمت مرغ در مراکز عمده فروشی به ۷۸۰۰ و در مراکز خرده فروشی به ۸۳۰۰ تومان رسیده است، اظهارداشت: علت این مساله اعلام بارنکردن از سوی مرغ‌داران است، تولیدکنندگان با تاخیر مرغ‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند که همین امر سبب افزایش قیمت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمانی‌ هم که مرغ‌داران اعلام بار می‌کنند با قیمت بالا این کار را انجام می‌دهند، گفت: آنها شبی ۱۰۰ تومان قیمت مرغ زنده را افزایش می‌دهند به طوری که شب گذشته بهای مرغ زنده به ۵۶۰۰ تومان رسید.

یوسف‌خانی با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام تاثیری بر شرایط بازار نداشته است، افزود: مردم ترجیح می‌دهند برای شب عید مرغ تازه مصرف کنند؛ هرچند مرغ منجمد نیز دارای کیفیت مناسبی است اما مصرف کنندگان ما همچنان سنتی فکر می‌کنند و این مساله را قبول ندارند.

وی با اشاره به اینکه امیدوار بودیم قیمت مرغ از ۱۵ اسفندماه روند نزولی پیدا کند، ادامه داد: تقاضای بالا و عرضه کم مانع تحقق این پیش بینی شد، ضمن اینکه نظارتی بر مرغ‌داران وجود ندارد، مسئولان باید آنها را کنترل کنند.

منبع:مهر
کد خبر 95e94581b76843bab0732b6c5b46de29

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =