۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱
غذا و تغذیه> این روزها ابتلا به ام اس موضوع عجیبی نیست و متاسفانه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند. البته با پیشرفت های پزشکی و دارویی روند کنترل ام اس بسیار تسهیل شده است، اما برای درمان  ام اس می توان از برخی درمانهای مبتنی بر خوراکی ها نیز کمک گرفت.

این روزها ابتلا به ام اس موضوع عجیبی نیست و متاسفانه بسیاری از افراد به این بیماری مبتلا هستند. البته با پیشرفت های پزشکی و دارویی روند کنترل ام اس بسیار تسهیل شده است، اما برای درمان  ام اس می توان از برخی درمانهای مبتنی بر خوراکی ها نیز کمک گرفت.

 درست است که ابتلا به ام اس برای هیچ شخصی پیغام مثبتی ندارد، با این وجود ابتلا به ام اس هم معنای پایان راه نیست و مبتلایان به این بیماری باید با ورزش منظم رژیم غذایی مناسب، وضعیت خود را کنترل کنند. ام اس نوعی بیماری خود ایمنی و التهابی است. در جریان این بیماری، سلول‌های دفاعی بدن به اشتباه به میلین که همان غلاف محافظت کننده فیبرهای عصبی در مغز و نخاع است حمله می کنند. در این صورت نیز میلین از بین رفته و در اطلاعات ارسال شده توسط مغز به ارگان‌های بدن اختلال به وجود می آید و در طولانی مدت فرد مبتلا دچار ناتوانی جسمی می‌شود.اما می توان با کمک رژیم غذایی مناسب روند پیشرفت بیماری را کنترل کرد:

چربی ها را محدود کنید

مصرف گوشت قرمز پرچرب یا چربی های صنعتی و کارخانه ای مثل چربی های موجود در فست فودها یا مواد غذایی نیمه آماده دشمن سلامتی هر انسان، به ویژه افراد مبتلا به ام اس محسوب می شود.

با تنقلات خداحافظی کنید

اگر عادت دارید روزانه چیپس، پفک، ذرت بوداده و سایر محصولات کارخانه ای را مصرف کنید که اغلب در شرایط ماشین آماده می شوند، بهتر است یک تجدید نظر اساسی در سیستم زندگی خود ایجاد کنید.
میوه و سبزیجات سالم بخورید

سعی کنید از میوه و سبزیجات ارگانیک استفاده کنید و تا حد امکان میوه و سبزیجات بسته بندی شده یا فریزری دوری کنید. فراموش نکنید که افزودنی های مختلف، به سلامت بدن شما آسیب می زنند.

مصرف روغن را محدود کنید

مصرف روغن های حیوانی و سنگین به شدت در کاهش سلامت افراد نقش ایفا می کنند. هر اندازه غذاهای سالم تری مصرف کنید، احتمال بروز مشکلات و حملات مرتبط با ام اس کم می شود. بنابراین روغن های سالم مثل زیتون را جایگزین دیگر روغنها کنید.

رژیم آرامش بگیرید

تا حد امکان روی شادی و آرامش خود تمرکز کنید. هر اندازه شاد تر باشید و از تنش های زندگی دور شوید احتمال عود بیماری کمتر می شود. درست است که عمل به چنین نسخه ای سخت است اما تلاشتان را بکنید.

منبع:انتخاب
کد خبر 98c1ee8bbd71425ebf987e716ea6e961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =