پروژه تحقیقاتی سبوس برنج لاکتیکی شرکت پارسیان آنزیم (یکی از شرکت های متعلق به نان آوران) در یکی از مجلات بین المللی ISI به نام Quality Assurance and Safety of Crops and Foods مورد تائید قرار گرفت و در آن نشریه به چاپ رسید.

شرکت پارسیان آتزیم ایرانیان افتخار دارد باردیگر یکی از محصولات جدید خود را که طی دو سال کار تحقیقاتی در غالب یک پروژه و با همکاری دانشگاه تهران انجام گرفته است را به هم میهنان عزیزمان معرفی نماید. سبوس تخمیری لاکتیکی برنج یکی دیگر از محصولات فراسودمند پارسیان آنزیم ایرانیان می باشد که اثرات تغذیه ای قابل توجهی را در سلامت مصرف کننده ایفا مینماید. در این طرح تحقیقاتی که در یکی ازمجلات بین المللی ISI  بنام Quality Assurance and Safety of Crops and Foods  در سال 2015  به چاپ رسیده است خلاصه کار تحقیقاتی انجام گرفته بر روی تولید یکی از نانهای حجیم ایران با بکار گیری سبوس تخمیری برنج را نشان می دهد. این طرح تحقیقاتی به ویژگیهای فیزیکو شیمیایی  میکروبی و حسی نان تست که با بکار گیری سبوس تخمیری لاکتیکی تولید شده است اشاره می نماید. سبوس خام برنج دارای خاصیت ضد تغذیه ایست که با عمل تخمیر کیفیت آن کاملا بهبود می یابد. در این پروژه از سه سوش لاکتیکی بنامهای لاکتو باسیلوس پلانتاریوم‘ لوکونوستوک مزنتروئیدیس و لاکتوباسیلوس دلبروکی در تخمیر سبوس برنج استفاده گردید. نتایج نشان داد که در نانهای حاوی سبوس تخمیری برنج زمان ماندگاری در برابر رشد کپک بطور معنا داری افزایش می یابد. همچنین حجم نان در مقایسه با نانهای فاقد سبوس تخمیری بیشتر می باشد و بیاتی نان را بطور چشمگیری در نانهای حاوی سبوس تخمیری برنج کاهش می یابد. لذا با توجه به ارزش تغذیه ای بالای سبوس از لحاظ وجود مقادیر قابل توجه فیبر و ویتامینهای سری ب و اسید های چرب غیر اشباع ضروری و نتایج بسیار مثبت مطالعات کاربردی انجام شده و برای کاربرد نان های صنعتی و سنتی در مصرف مستقیم آن توسط مصرف کننده توصیه اکید می شود.






کد خبر 994415bfabaf4c7c9ebb54c58e719a32

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رودابه درخشانیان ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
    3 2
    واقعا باید خسته نباشید بگیم به کسانی که مصرانه در جهت به ارمغان آوردن سلامتی و تغذیه ی سالم برای مردم ایران عزیز تلاش می کنند و هیچ وقت خسته نمی شوند, خدمت به مردم نجیب ایران توفیق بزرگیه,مستدام باد... با آرزوی موفقیت های روزافزون...