مواد غذایی> معاون بندری سازمان بنادر کشور گفت: جمع کل کالاهای موجودی در انبار‌، اسکله و لنگرگاه‌ها، ۶ میلیون و ۳۶ هزار تن است.

منتصرکوهساری معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی با بیان اینکه در حوزه تخلیه و بارگیری کالا توسط شناور‌ها، سازمان بنادر همکاری  بسیار موثری در روند تخلیه و بارگیری کالا دارد، گفت: در مجموع در انبار‌های بنادر کشور کالاهای اساسی از جمله گندم، ذرت، سویا، برنج، شکر، دانه‌های روغنی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: در مجموع ۴ میلیون و ۷۲۶ هزار تن کالا  و اقلام اساسی در بنادر کشور موجود است.

۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تن کالا و اقلام اساسی در بندر امام خمینی(ره) موجود است

 او ادامه داد: بیشترین میزان موجودی کالا مربوط به بندر امام خمینی(ره) است که دارای ۳ میلیون و ۵۰۵ هزار تن کالا و اقلام اساسی است.

 معاون بندری سازمان بنادر  با بیان اینکه بعد از بندر امام خمینی(ره) بیشترین میزان موجودی مربوط به بندر شهید رجایی است که حدود ۳۶۴ هزار تن کالا است و بعد از آن ۳۴۴ هزار تن کالا مربوط به بندر امیر آباد است، افزود: در بندر نوشهر ۱۹۵ هزار تن و در بندر انزلی هم ۶۳ هزار تن کالا قرار دارد.

معاون بندری سازمان بنادر و دریا نوردی اظهار کرد: بیشترین فراوانی کالا هم مربوط به کالای ذرت است که حدود  یک میلیون و ۸۱۱ هزار تن کالا است و رتبه دوم فراوانی کالا هم مربوط به سویا است که حدود ۷۶۹ هزار تن است. در بنادر کشور هم ۴۷۶ هزار تن دانه‌های روغنی موجود است.

منتصر کوهساری با بیان اینکه جمع کل کالا موجود در انبار‌ها، اسکله و لنگرگاه‌ها ۶ میلیون و ۳۶ هزار تن است، افزود: در حال حاضر ۱۸ فروند کشتی درپای اسکله بنادر کشور قرار دارند که کالاهای موجود در این کشتی‌ها  ۳۲۸ هزار تن است و همچنین ۲۶ فروند  کشتی هم در لنگر گاه‌ها  قرار دارند که شامل یک میلیون و ۳۰۸ هزار تن کالا است.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین  درباره کالاهای رسوبی  در بنادر کشور هم گفت: کالای رسوبی و متروکه کالاهایی هستند که در بنادر کشور غیر قابل استفاده هستند، براین اساس این کالا‌ها در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند.

او گفت: در بندر امام خمینی انبار‌ها تکمیل شده و ظرفیت کامل است و باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم در جهت خروج و تخلیه کالا‌ها صورت گیرد.

ظرفیت انبارها در بندر امام خمینی(ره)  تکمیل است

 منتصرکوهساری اظهار کرد: در بندر امام خمینی(ره) هنوز به نقطه بحرانی نرسیده‌ایم و مشکل انبار‌ها در این بنادر هنوز به مرحله حاد شدن نرسیده، اما باید روزانه روند خروج کالا از انبار‌های این بندر  تسریع شود تا سایر کشتی‌ها بتوانند کالای خود را تخلیه کنند.

 او اظهار کرد: در بندر امام خمینی(ره) هم روند خروج کالا از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و کامیون‌ها انجام می‌شود و بنابراین باید با همکاری تمامی بخش‌ها روند خروج کالا از بنادر تسریع شود.

گروه کرو مجوز خروج از شناور ندارند

 معاون بندری سازمان بنادر با بیان اینکه تمامی کالا و اقلامی که توسط کشتی  و شناور‌ها وارد بنادر کشور می‌شود، توسط بازرسان مرکز بهداشت کنترل و بازرسی می‌شود؛ افزود: تمامی دستور العمل‌های بهداشتی و شیوه نامه‌ها در بنادر کشور به صورت کامل رعایت می‌شوند و به هیچ وجه اجازه خروج گروه کرو از داخل کشتی و شناور‌ها  داده نمی‌شود.

 منتصر کوهساری در پایان بیان کرد: تمامی شناور‌ها و بار‌های این کشتی‌ها به صورت مداوم توسط موسسه استاندارد نمونه گیری می‌شود، ضد عفونی کالاها و نظارت بر آن‌ها هم به صورت مداوم توسط ناظران بخش مرکز بهداشت صورت می‌گیرد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 9fb4917e94a246b8b56dc8b15207db97

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =