مواد غذایی> معاون وزیر صمت از نظام مند شدن نظارت بر زنجیره تامین و توزیع کالا با ثبت اطلاعات صحیح انبارداران در سامانه جامع انبارها، خبر داد.

عباس تابش  ضمن ارائه گزارش نظارت‌های انجام شده بر انبارهای نگهداری کالا در هفت ماهه اول سال جاری اظهار کرد: با توجه به اینکه تأمین به موقع کالاهای مورد نیاز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است لذا در سامانه جامع تجارت با توجه به تکالیف ناشی از ضوابط اختصاصی موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ بانک اطلاعاتی برای اقلام کالاهای اساسی و دارای اولویت به تفکیک فعالین زنجیره تأمین کالاها تشکیل شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: در این راستا و با توجه به تکالیف ناشی از ضوابط اختصاصی نهاده‌ها و کالاهای اساسی موضوع تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در راستای ایجاد اطلاعات و هوشمندسازی رصد کالا از مبدأ تا انتهای زنجیره تجاری پروژه رصد کالا در بخش تجارت داخلی، سازمان حمایت پیگیری‌های لازم را در دستور کار داشته و به منظور شفاف سازی نظام تولید، توزیع و همچنین کنترل قیمت‌ها در ۳ ماه گذشته جلسات متعددی برای رفع مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها تشکیل داده است.

رصد روزانه روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب

وی یادآور شد: بررسی هفتگی نوسانات و رصد روزانه روند تغییرات قیمت ۱۰۰ قلم کالای منتخب و اتخاذ تصمیمات مقطعی مناسب و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های ذینفع به منظور پیشبرد اهداف مقابله با احتکار، اختفا، گران فروشی و قاچاق از دیگر اقدامات سازمان حمایت بوده است.

تابش به آمار بازرسی‌های انجام شده و پرونده‌های تخلف در این زمینه استناد کرد و توضیح داد: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و جلوگیری از احتکار، گرانفروشی و قاچاق کالاهای اساسی، پایش انبارهای نگهداری کالا در اولویت بازرسی بازرسان سازمان‌های صمت استان‌ها بوده و با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه جامع انبارها از ابتدای سال تا پایان مهرماه سال جاری بیش از ۱۱۳ هزار انبار نگهداری کالا مورد بازرسی قرار گرفته که منتج به تشکیل ۴۴۸۲ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۲۸ هزار و ۸۶۵ میلیارد ریال (۲۸۸۰ میلیارد تومان) شده است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کلیه اقلام از جمله محصولات کشاورزی و مواد غذایی همچون گذشته در حیطه صلاحیت سازمان حمایت و سازمان‌های صمت باقی خواهد ماند.

وی گفت: بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از این پس نیز برای کنترل و نظارت بر بازار همراه با همکاران بسیج و با تعامل و همکاری لازم با کارشناسان جهاد کشاورزی زمینه افزایش نظارت بر واحدهای متخلف را فراهم خواهند کرد.

منبع:مهر
کد خبر a9cb1a83fda44d4fa5056b80789d7b73

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =