۰ نفر
۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
در جلسه برنامه راهبردی افق 1404 از طرح بانک شیر به‌منظور توزیع عادلانه و سلامت شیرخام رونمایی شده و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی با اعلام این خبر گفت: در جلسه تدوین برنامه راهبردی افق 1404، طرح بانک شیر توسط مسئولان دولتی، دامداران و صنایع لبنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدرضا اسماعیلی افزود: بانک شیر به‌منظور توزیع و انتقال هرچه بهتر شیر خام از زمان تولید در دامداری تا توزیع در کارخانه‌های سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، شیرخام تولیدی دامداران به بانک‌های نگهدارنده شیرخام انتقال و از آنجا بر اساس میزان نیاز صنایع لبنی توزیع می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی ادامه داد: بر این اساس، مشکلات پیرامون جذب شیرخام تولیدی مازاد نیاز دامداران توسط صنایع لبنی نیز برطرف می‌شود و دامداران با انتقال مستقیم شیرخام به بانک، نگرانی بابت فروش شیرخام تولیدی خود نخواهند داشت.

اسماعیلی تصریح کرد: با ایجاد بانک‌های شیر، شیر ورودی در ابتدا مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا با تأیید سلامت از هرگونه تقلب احتمالی در شیر ورودی کارخانه‌ها جلوگیری به‌عمل آید.

وی یادآور شد: ایجاد بانک شیر در راستای سند چشم‌انداز افق 1404 و برای توزیع عادلانه شیر، حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و حفظ سلامت جامعه است.

منبع:ایانا
کد خبر aaaa36cccff4417f8092653cae54b580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =