مدیرکل دفتر بهبود کیفیت فرآوری و توسعه آبزیان سازمان شیلات کشور با بیان اینکه ایران توانایی صادرات بیش از 100 هزار تن محصولات شیلاتی به روسیه را دارد، گفت: میزان کل صادرات محصولات شیلاتی کشور تا پایان سال جاری به 350 میلیون دلار خواهد رسید.

عیسی گلشاهی با بیان اینکه شرکت‌های مجاز به صادرات آبزیان به دامپزشکی روسیه معرفی شدند تا سیکل اداری کار خود را طی کنند، اظهار داشت: اجازه صادرات به این شرکت‌ها داده شده است، ضمن اینکه کشور ما ظرفیت بیش از 100 هزار تن صادرات به روسیه را دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان صادرات بستگی به عوامل مختلف از جمله وضعیت قیمتی در بازار هدف و شرایط نگهداری در آنجا دارد، افزود: تیمی که به روسیه اعزام شده بودند، ارزیابی کلی از بازار این کشور داشتند. علاوه بر این، بازار روسیه برای ما یک بازار جدید است، همچنین قرار است تا هفته آینده اولین گروه تجاری روسیه به کشور بیایند و جلسه ای با اتحادیه صادرکنندگان آبزیان خواهند داشت و موضوع صادرات به روسیه را به صورت قرارداد مشخص عملیاتی می‌کنند. آن زمان ما می‌توانیم بگوییم که این بازار تا چه اندازه قابلیت توسعه دارد.

گلشاهی اضافه کرد: ما انتظار داریم در ماه‌های باقی‌مانده در بحث میگوی پروشی، ماهی قزل آلا و بخشی از ماهی‌های جنوب به بازار روسیه ورود کنیم، ضمن اینکه پیش بینی ما این است که میزان کل صادرات محصولات شیلاتی کشور تا پایان سال جاری (به کلیه بازارهای هدف) به 350 میلیون دلار برسد.

منبع:مهر
کد خبر b1bdfb4cc1544a20ad18738ac74d30f1

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =