مواد غذایی> عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اینکه اقتصاد دلالی در مرغ هم نفوذ کرد گفـت: تورم کاذب مرغ مهار شدنی است زیرا ما در بسیاری از مرغداری‌های کشور مازاد تولید داریم.


محمد بیاتیان درباره نوسان بازار مرغ گفت:  عدم تنظیم راهبردهای مناسب برای صادارات و واردات توازن بازار مرغ را برهم می‌زند،چراکه در واردات بی‌رویه تولیدکننده به یکبار با کاهش نرخ روبرو می‌شود بنابراین تولید کننده به شدت متضرر می‌شود.

 نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از برجام مردم در انتظار کاهش قیمت‌ها هستند، گفت: البته بنده اعتقاد دارم پس از برجام نرخ کالا کاهش نمی‌یابد اما حداقل دولت باید از افزایش نرخ کالا در کشور جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در اقتصاد ما رویکرد دلالی وجود دارد و این امربه این معنا است که در برخی از فعالیت های اقتصادی اقداماتی انجام صورت می گیرد که منجر به سودهای نجومی غیرمنطقی می‌شود،بنابراین تداوم این فعالیت ها مانع از دستیابی ما به اقتصاد سالم و دور از فساد می شود.

بیاتیان افزود:در اقتصاد دلالی هزینه واردات بیشتر می‌شود که سود های اضافی به جیب دلال هایی که به چرخه قدرت و ثروت متصل هستد،ریخته می‌شود.

نماینده بیجار در مجلس،تصریح کرد: نه تنها در استان کردستان  بیش از نیاز کشور تولید داریم؛بلکه در بسیاری از استان‌های کشور نیز مازاد تولیدمرغ  مشاهده می‌شود.

 بیاتیان،تصریح کرد:عدم تنظیم  راهبردهای مناسب در عرصه صادارات و  واردات  توازن بازار مرغ را برهم می‌زند؛زیرا در واردات بی رویه  تولیدکننده با کاهش یکباره نرخ روبرو می‌شود و به  همین علت  تولیدکننده به شدت متضرر شود.

وزارت صنعت و جهادکشاورزی درگام نخست  نیازداخلی  را تامین کنند


وی با بیان اینکه دولت باید دخالت را حذف و تنها نظارت کند،تاکید کرد: نیاز داخلی ما برحسب جمعیت مشخص می‌شود و سالانه بر طبق رشد جمعیت کشور نیازهای غذایی کشور باید تعیین شود و با این اوصاف سیستم صادارات و واردت کالا نیز به نحو کارشناسی شده،تنظیم می‌شود.

وی،یادآورشد:یکی ازمشکلات مرغداری ها درکشور کمبود سردخانه  است،زیرا خلاء  سردخانه دراین عرصه موجب می‌شود که مرغداری‌ها  نتوانند مرغ را در انبارها ذخیره کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد:  وزارت صنعت و معدن  تجارت  و جهاد کشاورزی  باید  در گام نخست  نیاز داخلی  را تامین کنند ودر مراحلی بعدی به فکر صادارات کالا باشد.

منبع:خانه ملت
کد خبر b29e9f36c76e4232a9024514bbaa7edd

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =