۰ نفر
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
عوارض صادرات گندم روسیه دو برابر شد و به ۵۰ یورو (۶۰.۴۴ دلار) در هر تن رسید و این روال تا زمان اعمال مالیات شناور دائمی در ماه ژوئن همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، عوارض صادرات گندم روسیه از روز گذشته (1 مارس) دو برابر شد و به 50 یورو (60.44 دلار) در هر تن رسید و این روال تا وضع مالیات شناور دائمی در ماه ژوئن همچنان ادامه خواهد داشت.


این عوارض در ماه فوریه به منظور محافظت از عرضه داخلی و تثبیت قیمت آرد و نان وضع شد و برای برخی غلات تحت محدودیت صادرات 17.5 میلیون تن برای باقیمانده سال در طی فصل جاری اعمال می شود.

بر اساس این گزارش، مالیات گندم شامل کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا نمی شود.

مقامات روسیه همچنین افزایش مالیات صادرات ذرت و جو را به ترتیب به 25 یورو (30.23 دلار) و 10 یورو (12.09 دلار) تصویب کرده اند. صادرات چاودار روسیه مشمول مالیات نیست.

دولت روسیه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: این اقدام صادرات را کاهش می دهد و به تمرکز مجدد بازیگران بازار از فروش کالاهای کشاورزی به صادرات کالاهای کشاورزی با ارزش افزوده بالا کمک خواهد کرد.

این مصوبه فعلی در تاریخ 2 ژوئن منقضی می شود، یعنی زمانی که مالیات شناور برای گندم ، ذرت و جو اعمال می شود. این اقدام فروشندگان را ملزم به ثبت قرارداد صادرات خود در بورس مسکو می کند.
کد خبر bf709f042122465db72c9fb796b8cecb

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =