رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی گفت: تاکنون قیمت نان‌های صنعتی افزایش نیافته است و تا زمانی که تکلیف آرد یارانه‌ای معلوم نشود، قیمت نان‌های صنعتی تغییر نخواهد کرد.

محسن لزومیان اظهار کرد: تا یک ماه آینده تولید‌کنندگان نان‌های صنعتی از آردی که قبلا به صورت یارانه‌ای دریافت کرده بودند، استفاده می‌کنند و با کاهش تولید خود در انتظار معلوم شدن تکلیف آرد می‌مانند.

به گفته وی در حال حاضر قیمت آرد دولتی 850 تومان و آرد آزاد 1150 تومان است.

لزومیان تاکید کرد: با توجه به این‌که در تولید نان صنعتی مسائل گوناگونی درگیر است باید قیمت نان صنعتی به زودی مشخص شود.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی با بیان این‌که این مساله نیاز به اقدامات کارشناسی دارد، گفت: در حال حاضر که تولید‌کنندگان نان‌های صنعتی از آرد دولتی استفاده می‌کردند، متحمل ضرر و زیان‌هایی می‌شدند که اگر آرد دولتی نیز به نان صنعتی تعلق نگیرد این فشار‌ها مضاعف خواهد شد.

وی با بیان این‌که در مصوبه افزایش قیمت نان قرار بر این شده که 20 درصد از آرد برای تهیه کل نان‌های کشور به صورت آزاد باشد، افزود: این 20 درصد از نان‌های صنعتی انتخاب شده است که این صنعت را با مشکلات زیادی روبرو می‌کند.

لزومیان ادامه داد: در حال حاضر آرد یارانه‌ای به صورت کامل در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد و این در حالی است که آرد یارانه‌ای به نان‌های صنعتی تعلق نمی‌گیرد که نوعی تبعیض است.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان‌های صنعتی گفت: در شرایط کنونی به دلیل تفاوت قیمت نان‌های صنعتی با سنتی، مصرف کننده ترجیح می‌دهد از نان سنتی استفاده کند که باید این مساله مورد ارزیابی قرار بگیرد.

منبع:ایسنا
کد خبر c00bfbc80c564f5995ec7e816bbf4f5a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =