سهمیه آرد عشایر کشور از هفت کیلوگرم به 10 کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران، مدیرکل دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر با اعلام این خبر، گفت: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی این وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور عشایر و این دفتر، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور به میزان سه کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

محمد کریمی افزود: متأسفانه در سال‌های گذشته، میزان اختصاص آرد سهمیه‌ای به خانوارهای عشایری از سرانه ماهیانه 12 کیلوگرم به هفت کیلوگرم و حتی به پنج کیلوگرم کاهش یافته بود که با پیگیری‌های سازمان امور عشایر و همکاری شرکت مادرتخصصی بازرگانی داخلی، سهمیه سرانه آرد عشایر کشور از هفت کیلوگرم به 10 کیلوگرم در ماه افزایش یافت.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری عشایر کشور خاطرنشان کرد: جامعه عشایری به‌دلیل نوع زندگی، وابستگی بالایی به مصرف نان به‌عنوان منبع اصلی غذایی خود دارند و میزان نیاز آنان به آرد و نان نسبت به جامعه شهری و روستایی که در سبد غذایی مصرفی خود از تنوع غذایی گسترده‌تری بهره می‌برند، بیشتر است.

مدیرکل دفتر امور تعاونی‌ها و نظام بهره‌برداری سازمان امور عشایر با بیان اینکه جامعه عشایری به‌عنوان جامعه‌ای مولد و تلاشگر نقش بسیار مهمی در تأمین گوشت قرمز، مواد پروتینی و لبنی و صنایع دستی کشور دارند، اظهار امیدواری کرد که با فراهم شدن زمینه مناسب برای تخصیص سهمیه واقعی سرانه آرد عشایر (12 کیلوگرم در ماه)، وظیفه خود را نسبت به این جامعه تولیدکننده و در عین حال کم‌توقع، هرچه بیشتر انجام داده باشیم.

کریمی در پایان از مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان امور عشایر کشور و همه کسانی که در افزایش سهمیه آرد عشایر همراهی و کمک کردند، تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر c82213f311d24013aa8424c545713850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =