۰ نفر
۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
غذا و تغذیه> مقاله نوشته شده در مجله آمریکایی ارتقای سلامت نشان می دهد که خواب کمتر از ۷ساعت در شب می تواند با چاقی ناشی از زیاد  خوردن و آشامیدن در ارتباط باشد. گابریل تاجئو استاد اپیدمیولوژی دانشگاه آلاباما می گوید:” ارتباط میان خواب کوتاه و چاقی اثبات شده است. تصور ما این است که خواب کوتاه با صرف وقت بیشتر برای خوردن و اشامیدن به خصوص استفاده از نوشیدنی هایی غیر از آب مانند نوشیدنی های شیرین شده در ارتباط است.در حالی که صرف غذا در ابتدای شب اغلب با کارهای دیگر مانند دیدن تلویزیون همراه است.”

محققان با کمک اطلاعات به دست آمده از ۲۸۱۵۰آمریکایی بالغ (۵۸%زن و در رنج سنی ۲۱-۶۵ سال) که در این تحقیق در خلال سال های ۲۰۰۶ تا  ۲۰۰۸دریافتند مشارکت داشتند،دریافتند صرف زمان برای خوردن و آشامیدن در خلال شب با میزان خواب به عنوان متغیر مستقل در ارتباط است.
محققان معتقدند عوامل مانند شرکت کنندگان در طرح،ویژگی های جمعیت شناختی مثل نژاد ،مشارکت در طرح تحقیقی در روزهای کاری در مقابل روزهای تعطیل درنتیجه حاصل از تحقیق تاثیر گذار است.
شرکت کنندگان با مقدار خواب معمولی بین ۷تا ۸ ساعت در مقایسه با افرادی که دارای کم خوابی هستندعلاوه بر ۸.۷ دقیقه صرف وقت معمول برای خوردن و آشامیدن به ترتیب ۲۸.۶ و ۳۱.۲۸دقیقه در روزهای عادی و آخر هفته برای خوردن و آشامیدن وقت صرف می کنند.
آن ها نتیجه گرفتند خواب کوتاه با صرف زمان بیشتر برای خوردن و آشامیدن در ارتباط است.این امر به شکلی بلقوه ارتباط خواب کوتاه با افزایش مقدار کالری و افزایش خطر چاقی را نشان می دهد.

منبع: www.ift.org
محجوبه زارعی
کد خبر ce49d5546d7a4ae98222ddb632513e7e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =