کشاورزی> معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه از نظارت «دقیق» رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور بر توسعه روابط اقتصادی با ایران و امضای تفاهم تجارت آزاد دو کشور در بخش محصولات کشاورزی خبر داد.

ایگور شووالوف در حاشیه امضای اسناد همکاری با رئیس ایرانی کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و روسیه در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: هم رئیس جمهوری روسیه و هم نخست وزیر بر توسعه روابط اقتصادی با ایران نظارت دقیق دارند.

شووالوف از اولویت ایجاد شرایط تجارت آزاد به ویژه در بخش محصولات کشاورزی خبر داد و افزود: امروز در این زمینه یک یادداشت تفاهم امضا شد و امیدواریم در آینده نزدیک بازار دو کشور برای صادرات کالاهای متقابل بازتر شود.

معاون اول نخست وزیر فدراسیون روسیه حضور هیات های بلندپایه روس در ایران را نشان دهنده اهمیت ایران در روابط خارجی روسیه دانست و افزود: انتظار می رود سطح کنونی روابط رئیسان دو کشور بین نمایندگان بخش خصوصی نیز تسری یابد و به توسعه اقتصاد دو کشور منجر شود.

شووالوف گفت: اکنون تبادل کالا بین ایران و روسیه در سطح پایینی قرار دارد و انتظار ما از توسعه روابط گسترش حجم این تبادل کالاهاست.

وی به موافقت رئیسان جمهوری دو کشور درباره پروژه ساخت خط آهن و نیروگاه حرارتی اشاره کرد و افزود: در چارچوب کار کمیسیون مشترک اقتصادی بیش از 40 پروژه در دست بررسی است که انتظار می رود زمینه تحقق آنها فراهم شود.

وی گفت: علاقه مندیم نه فقط همکاری در سطح دو کشور توسعه یابد، بلکه به توسعه همکاری در کشورهای ثالث نیز منجر شود.

منبع:ایانا
کد خبر cf9b0f01a3f54dabaf58ac7f8fc57b4c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =