مواد غذایی> طرفداران غذاهای سالم و افرادی که از رژیم‌های غذایی کم کالری اما پرخاصیت پیروی می‌کنند از طرفداران پروپا قرص غذاهای چینی هستند.

غذاهای چینی یکی از محبوب‌‌ترین غذاهای فرنگی در جهان است و تقریبا در تمام دنیا، هر گاه اراده ‌کنید می‌توانید خود را به یک غذای چینی سالم میهمان کنید.

در کشور ما نیز غذاهای چینی طرفداران بسیاری دارند. طبخ غذای چینی کار هر آشپزی نیست و مراحل گوناگون آماده کردن، نحوه چیدن و سرو غذا و حتی پایان دادن به غذا، آداب خاص خود را دارد.

بسیاری از طرفداران غذاهای چینی به جای اینکه برای طبخ این غذاها آستین‌ها را بالا زده و آشپزی کنند، به رستوران‌های چینی مراجعه می‌کنند. حقیقتش را بخواهید  اصلا صرف غذای چینی در یک محیط دنج و آرام با موسیقی و دکوراسیون چینی و همچنین دست‌پخت یک آشپز حرفه‌ای از ناف شانگهای لطف دیگری دارد.

به همین دلیل است که رستوران‌های چینی معروفی در ایران وجود دارد. رستوران‌هایی که پاتوق توریست‌ها، کارمندان سفارتخانه‌ها و همچنین هموطنانمان است.
یکی از بهترین رستوران‌های چینی که سابقه‌ای طولانی در ارایه غذاهای چینی با کیفیت دارد رستوران اژدهای چینی است. این رستوران در محدوده شهرک غرب و سعادت‌آباد قرار دارد. بد نیست بدانید تمام پرسنل این رستوران از قدیمی‌های رستوران‌های چینی در کشور هستند. تقریبا بچه‌های نسل اول این نوع از رستوران‌ها که سابقه‌ای بیش از چهل سال دارند، حالا دور هم در اژدهای چینی پذیرای شما هستند. با مجله فیدیلیو و گزارشی از این رستوران همراه باشید.

طعم غذاهای شانگ‌های در رستوران اژدهای چینی

مطمئن باشید در هیچ رستوران چینی دیگری به اندازه اژدهای چینی نمی‌توانید غذای چینی با طعم و کیفیت نزدیک به رستوران‌های شانگهای چین صرف کنید.
غذاهای این رستوران توسط سرآشپز چینی با حدود ۴۰ سال سابقه طبخ غذاهای چینی طبخ می‌شوند که کیفیتی بی‌نظیر دارند و خاطره‌ای خوب از صرف یک غذای چینی سالم و خوش طعم را برایتان می‌سازد.
مهارت و تجربه سرآشپز در کنار استفاده از مواد غذایی سالم و تازه که به روز خریداری می‌شوند دلیل اصلی طعم عالی و کیفیت بالای غذاهای اژدهای چینی است.
به غیر از این مورد قبل از اینکه شما سفارش خود را برای غذا بدهید، از شما سوالاتی در مورد ذائقه و سلیقه غذایی‌تان می‌شود. به این ترتیب سرآشپز حرفه‌ای اژدهای چینی تشخیص می‌دهد که بر اساس اطلاعات بدست آمده از سلیقه غذایی شما، یک غذای سفارشی برای شما طبخ می‌شود.

به عنوان مثال اگر شما یک چینی‌خور حرفه‌ای باشید، برای شما غذای صد در صد چینی و اگر با برخی مزه‌ها مشکل داشته باشید با استفاده از ادویه‌های خاص یا شیوه طبخ ویژه‌ غذایی باب میل شما برایتان آماده می‌شود.

البته اگر باز هم غذا باب میلتان نبود هیچ ایرادی ندارد؛ زیرا در اژدهای چینی حق با مشتری است و در صورتی که از طعم غذای مورد نظر راضی نباشد، می‌توانید حتی بدون هیچ هزینه‌ای غذای خود را تغییر داده و سفارش دیگری داشته باشید.


آلبومی از بهترین‌ غذاهای آسیایی




تنوع غذای چینی این رستوران بسیار زیاد است و شما می‌توانید با هر سلیقه غذایی یک دل سیر غذای چینی میل کنید.
در لیست غذاهای این رستوران از غذاهای دریایی گرفته تا انواع نودل، سوپ، انواع بیف با سس‌های مختلف و برنج و … موجود است. اما محبوب‌ترین غذاهای این رستوران نولدز کریسپی است که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را امتحان کنید.

زیرا نولدز کریسپی یک غذای محبوب چینی است که در اژدهای چینی با سبکی خاص و به صورت سرخ کرده سرو می‌شود که مزه بهتری دارد. حتی چینی‌هایی که در این رستوران این غذا را امتحان کرده‌اند مزه آن‌را بیشتر دوست دارند.

دست‌پیچ‌های اژدهای چینی و به ویژه اسپرینگ رول نیز که به عنوان پیش غذا و با سبک خاص اژدهای چینی طبخ می‌شوند بسیار محبوب هستند. اگر هم علاقمند به غذاهای تند هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما سوپ تند این رستوران را امتحان کنید.

در مورد نوشیدنی‌ها هم باید بگوییم که در رستوران‌های چینی معمولا چای سبز گرم به عنوان نوشیدنی حین غذا سرو می‌شود. در اژدهای چینی نیز این سنت حفظ شده است؛ با این تفاوت که علاوه بر چای سبز، انواع نوشیدنی‌های سرد و همچنین آب‌میوه طبیعی هم سرو می‌شود.

در مورد قیمت هم باید بگوییم که قیمت‌ها در حد متوسط است. پس اگر قصد صرف یک شام یا ناهار خوش طعم چینی دارید، حتما اژدهای چینی را امتحان کنید.

دکوراسیونی از نوع چینی




رستوران اژدهای چینی از لحاظ طراحی داخلی حال و هوایی کاملا چینی دارد. همه چیز در این رستوران از تابلو و دیوارپوش‌ها گرفته تا میز و صندلی و تزئینات داخلی و حتی موسیقی دست شما را می‌گیرد و یک راست به چین می‌برد.

میزهای چرخشی برای دسترسی راحت‌تر شما به غذاها، تابلوهای زیبا که هر کدام داستانی در خود دارند، ظروف چینی و موسیقی سنتی چینی که در این رستوران پخش می‌شود قطعا محیطی دنج و دلچسب برای شما ایجاد می‌کند.

نکته قابل توجه این است که در این رستوران طرز استفاده از چوب‌های مخصوص چینی یا همان چاپ استیک‌های معروف به افرادی که برای اولین بار رستوران چینی را تجربه می‌کنند آموزش داده می‌شود. حتی به عنوان یادگاری هم به شما چاپ‌استیک می‌دهند تا حسابی در منزل تمرین کنید و حرفه‌ای شوید.

این رستوران امکان ارایه غذای بیرون‌بر را نیز دارد و شما می‌توانید غذای خود را سفارش داده و در کمترین زمان دریافت کنید.
اگر هم قصد دارید در رستوران غذا را صرف کنید باید بگوییم که ساعت کار اژدهای چینی از ۱۱:۴۵ تا ۱۵:۳۰ و ۱۸ تا ۲۳:۳۰ بعد از ظهر است.

آدرس: شهرك غرب، بلوار فرحزادي، چهارراه دريا، بلوار نوراني پلاك ٥٠
 تلفن:88562040 88562050

منبع:فیدیلیو


کد خبر cfa54fef8f444b0482adcadbb0de327a

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =