مواد غذایی> مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه و پاندمی کرونا دروازه‌های تجارت کشور حتی لحظه‌ای بسته نماند و عملیات شبانه‌روزی ورود، خروج، تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر به ویژه در بخش کالاهای اساسی بی‌وقفه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز ملی حمل و نقل (۲۶ آذرماه)، اعلام کرد: فرصت مغتنمی است تا خدمات بی‌بدیل فعالان حوزه حمل و نقل کشور را ارج نهاده و دستان پُر مهرشان را به گرمی بفشاریم؛ مردان و زنانی که با تلاش‌های بی‌وقفه‌شان، چرخ‌های اقتصادی کشور را در دریا، زمین و آسمان به حرکت درآورده و به ‌رغم تمامی کاستی‌ها و مشکلات، مانع از توقف حرکت زنجیره تامین کالای کشور شدند تا یادآور ایثار و غیرت پیشینیان خود در ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲ باشند.

وی گفت: در عرصه حمل و نقل دریایی و در سالی که به پایان آن نزدیک می‌شویم، به ‌رغم تحریم‌های ناعادلانه و غیرقانونی اعمال شده و محدودیت‌های ناشی از پاندمی کرونا، دروازه‌های تجارت کشور حتی لحظه‌ای بسته نماند.

وی ادامه داد: همکاران ما در بنادر کشور، به‌ صورت شبانه‌روزی عملیات ورود و خروج و تخلیه و بارگیری کشتی‌ها را ادامه دادند تا کالاهای مورد نیاز کشور به ویژه در بخش کالاهای اساسی با حداقل هزینه و در کمترین زمان به مراکز مصرف انتقال داده شود، این در حالی بود که از توسعه زیرساخت‌های بندری نیز غافل نماندیم و کارگاه‌ها و پروژه‌های توسعه‌ای، بدون وقفه فعال بودند.

 در تاریخ تحولات صنعت حمل و نقل در کشور، روزهای سرنوشت سازی بوده اند که نقشی تعیین کننده در انسجام شبکه حمل و نقل داشته اند و ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۱، از شمار چنین روزهایی است.

در این روز و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یکصد کشتی حامل کالا در بنادر جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور و نیز تهدید کشتی های منتظر از سوی عراق نگرانی هایی را برای مسئولان فراهم آورده بود، برای مقابله با این وضعیت،  امام خمینی (ره) در پیامی تاریخی، کامیونداران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع تر کشتی ها فراخواندند.

به دنبال این فرمان تاریخی،  بسیج عمومی کامیون داران رخ داد.  ۱۵ سال پس از زمان صدور فرمان امام خمینی(ره)  به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل و نقل کشوری، ۲۶ آذر به عنوان «روز حمل و نقل» نام‌گذاری شد.
کد خبر d2ca2ce6f8914166bb5f83c46acf0fb2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =