کشاورزی> مدیرعامل سازمان تعاون روستایی گفت: واگذاری مسئولیت خرید تضمینی دانه‌های روغنی برای جلوگیری از ایجاد دامپینگ در زمان خرید تضمینی محصولات کشاورزان اتفاق افتاد و تا به امروز برنامه جدیدی برای واگذاری محصول جدید نداریم.

حسین صفایی درباره واگذاری خرید‌های تضمینی به تشکل‎ها درسال جاری، در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر کاهش تصدی گری و واگذاری امور به بخش خصوصی گفت: تنظیم بازار روغن اولین محصولی بود که در راستای واگذاری تصدی مسئولیت‌های دولتی در بخش کشاورزی به تشکل‌ها سپرده شد، اما تا به امروز درباره محصولات جدید این برنامه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی با بیان اینکه واگذاری این مسئولیت با منطق خاصی انجام شده است،ادامه داد: از آنجا که میزان خرید تضمینی دانه‌های روغنی در برابر وادرات کم است، مسئولیت خرید تضمینی نیز به این تشکل سپرده شد تا در فصل خرید از دامپینگ احتمالی به زیان کشاورز جلوگیری به عمل آید.

صفایی با اشاره با اینکه 93 درصد روغن مصرفی وارداتی است، اظهار داشت:  با توجه به اینکه حجم تولید دانه‌های روغنی در کشور کم است، واردکنندگان در صورتی که خرید تضمینی این محصول را در اختیار نداشته باشند اقدام به خرید برای روغن کشی نمی کنند.

وی در واکنش به اظهارات انجمن روغن نباتی درباره مشکلات مالی این تشکل برای خرید تضمینی دانه‌های روغنی از کشاورزان در مراحل آتی این طرح، اظهار داشت:  بر اساس برآورد و توافق انجام شده بعید است که چنین اتفاقی بیفتد و این تشکل از توان مالی برای خرید تضمینی دانه‌های روغنی برخوردار است.


منبع:تسنیم
کد خبر d3197362621346258d692969197b54fe

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =