۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
مواد غذایی> رییس اتاق اصناف درباره تفاوت قیمت نان در نانوایی‌های آزادپز گفت: نان نباید دو نرخی باشد؛ زمانی که قیمت نان دو نرخی باشد این مشکل وجود دارد، چرا که نظام کنترلی ما ضعیف است و امکان کنترل کافی تمامی نانوایی‌ها را نداریم.

علی فاضلی در حاشیه همایش "همدلی و همزبانی، رونق اقتصادی و اشتغال" در پاسخ به خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: نرخ نان در نانوایی‌های آزاد‌پز در شهر تهران حدود 20 درصد بالاتر از نرخ‌های مصوب است اما در بسیاری از استان‌ها این عدد به 9 درصد هم نمی‌رسد و استقبال چندانی در استان‌های دیگر از نانوایی‌های آزادپز صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: تا زمانی که آرد یارانه‌ای است یقینا آزادپزی رونق نخواهد داشت؛ بنابراین دولت باید تکلیف خود را در این عرصه روشن کند.

فاضلی بر تک نرخی شدن قیمت نان تاکید کرد.

رییس اتاق اصناف همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایسنا درباره تفاوت بیش از حد قیمت میوه و تره‌ بار در مغازه‌های سطح شهر نسبت به میادین میوه و تره بار و عدم رعایت سودهای حداکثر 35 درصدی در میوه‌فروشی‌ها اظهار کرد:‌ میوه جزو کالاهای باثبات بازار است؛ البته شب عید نوساناتی در این بازار وجود داشت که در حال حاضر بسیار کم شده است.

وی گفت: البته برخی مغازه‌ها خارج از حدود تعیین شده میوه‌های خود را عرضه می‌کنند که تا حدودی این اتفاق اجتناب‌ناپذیر است.

به گفته فاضلی در حال حاضر دو نهاد رسمی تعزیرات و بازرسی اصناف برای رصد و کنترل کامل بازار میوه در نظر گرفته‌ شده‌اند که این کنترل و نظارت را انجام دهند و هر چه به سمت ماه مبارک رمضان پیش رویم این کنترل تشدید خواهد شد.
کد خبر d87fd36c72c14962b078a93d6fecfd2e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۱
    0 0
    باسلام:اصلأ این طرح دونرخی کردن نان کاملأ اشتباه بوده است،اگرمسئولین محترم این آزادپزی نانوایان را منطقه به منطقه اجرا می کردند شاید از این بهترجواب داده بود،الان خود مسئولین آرد و نان و نانوایان، و حتی مردم از این طرح عصبانی هستند،درتمام مناطق تهران هرنوع نانوایی جدید هست آزادشده است،نانوایی که نان را به قیمت آزاد می فروشد خریدار وجود ندارد،الزاما باید تعطیل کند،ویا ازمغازه سهمیه دار آردخودراتهیه کند،به این نتیجه می رسیم که آرد فروشی دوباره شروع خواهدشد،روزازنو روزی ازنو، اگر مسئولین دوست دارند کارپیش برود چاره کار یکسان سازی نرخ آرد و نان است،باشیب ملایم، این باقی مانده ی کلّ قیمت بسیار سنگین است برای دولت ومردم اگرکامل شود54درصد نان گرانترخواهدشد،بس تقسیم بر دوگرددامسال نیمش را اضافه کنند درسال آینده بقیه ی آن کلأ تکمیل گردد،البته بنده این راه را به عنوان یک نانوا پیشنهاد میکنم امیدوارم مورد پسند مسئولین محترم قرارگیرد،عباس شاهمرادی عضو هیئت مدیره شرکت تعاونی نانوایان تهران.