۰ نفر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
 غذا و تغذیه> اغلب افراد باور دارند که مصرف آب پرتعال در وعده صبحانه از بیماری دورتان می‌کند، اما این ماده غذایی عوارضی هم به همراه دارد.

 پژوهش‌های جدید دانشمندان نشان می‌دهد با وجود اینکه مصرف نوشیدنی‌های پروتئینی برای تقویت و رشد عضله‌ها بسیار موثر است اما به افزایش آسیب‌ عضله منجر خواهد شد؛ همچنین مشکلاتی مثل افزایش وزن(Weight Gain)، نوسان‌های خلقی و کاهش طول عمر را هم به همراه دارد.

به گفته کارشناسان بازار مکمل‌ها در یک سال گذشته بیش از ۱۴ میلیارد دلار درآمد داشته است و بیشتر متقاضیان آن‌ها ورزشکاران رشته‌های بدنسازی و یوگا بوده‌اند. کارشناسان به افراد دوست دار ورزش توصیه می‌کنند با انجام تمرین‌های ورزشی و رژیم خوراکی سالم دارای کربوهیدرات و پروتئین و استمرار در انجام ورزش به تناسب اندام مورد نظر خود برسند.

با خوردن گیاه قاصدک وزن کم کنید

ممکن است فکر کنید گیاه قاصدک تنها یک علف هرز است؛ اما برگ‌های این گیاه خوراکی و مغذی هستند و حتی می‌توان آن‌ها را در سالاد به طور خام مصرف کرد. برگ‌های این گیاه تلخ هستند، اما مواد مغذی بیشماری از جمله کلسیم، منگنز، آهن، ویتامین سی، ویتامین آ و ویتامین کا دارند. آن‌ها همچنین حاوی کاروتنوئید‌ها و زاکسنتین هستند که از چشم‌های شما در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا محافظت می‌کنند، این سبزی پروبیوتیک‌هایی دارد که به رشد باکتری‌های مفید روده کمک می‌کند.

گیاه عجیبی به نام خربزه سبز که لاغرتان می‌کند

خربزه سبز یک نوع خربزه که زودرس است، طعم بسیار تلخی دارد. در کشور‌های آسیایی، کارائیب، آفریقایی خربزه سبز طرفداران زیادی دارد. این میوه سرشار از مواد شیمیایی گیاهی مانند پلی فنول‌ها و فلاونوئید‌هاست که به جلوگیری از رشد انواع سرطان ها، کاهش قند خون در مبتلایان به دیابت (Diabetes)کمک می‌کند. خربزه تلخ سرشار از آنتی اکسیدان‌ است که برای جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد مفید بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

با ماسک برنج شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه کنید

یکی از کاربردهای عالی برنج، تهیه ماسک شاداب کننده و روشن کننده از آن است، کافی است که ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج را با پنج قطره گلیسیرین و یک عدد سفیده تخم مرغ با هم مخلوط کرده و کاملا آن را صاف و یکدست کنید، ماسک را روی پوست صورت قرار داده و صبر کنید تا کاملا خشک شود. این ماسک موجب سلامت و جوانی پوست شده و قادر است لکه های پوست را از بین ببرد. به علاوه با استفاده از ماسک برنج، جوانی و زیبایی پوست حفظ شده و مانع از پیری زودرس پوست خواهید شد.

۲ قاشق غذاخوری برنج خام را آسیاب کرده و آن را به آرد برنج تبدیل کنید اما به یک پودر کاملا نرم تبدیل نشود و دانه‌های ریز برنج هم در آندیده شود تا بتواند به خوبی پوست را لایه برداری کند. پس زیاد آن را در میکسر نگه ندارید که به آرد کامل تبدیل شود. یک قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را به آرد برنج اضافه کنید و کمی هم بزنید تا همه جای آرد مرطوب شود. حالا باید یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی را به موادتان اضافه نمایید. ۲ قاشق چایخوری چای سبز را دم بگذارید و بعد از اینکه کمی خنک شد، ۱٫۵ قاشق غذاخوری از چای را به مخلوطتان اضافه کنید. سپس با یک قاشق، ماسک را به خوبی هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

عوارض مصرف صبحگاهی آب پرتغال

از نظر بسیاری از مردم آب پرتقال یك نوشیدنی مفید برای وعده صبحانه تلقی می‌شود كه می‌تواند به ما در شروع یك روز خوب كمك كند، اما واقعیت این است كه آب پرتقال مزیتی بر دیگر نوشیدنی‌های شیرین ازجمله نوشابه‌هایی كه باید از مصرف آنها اجتناب كنیم ندارد و مصرف آن هنگام صبحانه نه‌تنها مفید نیست، بلكه می‌تواند مضر نیز باشد.

دانشمندان می‌گویند هرگز نباید هنگام صبحانه آبمیوه مصرف شود؛ تحقیقات نشان می‌دهد مصرف آب پرتقال با معده خالی، دستگاه گوارش را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند در كار باكتری‌های مفید دستگاه گوارش نیز اختلال ایجاد كند.

منبع:شفاآنلاین
کد خبر e233fcad63294a38bbd5647aa712bbfc

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =