۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲
برای حذف گوشت قرمز از برنامه غذایی بایستی ابتدا جایگزین های مناسبی برای آن انتخاب کنید تا بدن با کمبود ویتامین و مواد مغذی مواجه نشود.

اگر می خواهید مصرف گوشت را متوقف کنید و گزینه حذف گوشت قرمز از رژیم غذایی را تیک بزنید باید لبنیات ، تخم مرغ ، ماهی بخورید تا مشکل ویتامین 12ب رانداشته باشید اما اگرهیچ کدام از محصولات حیوانی را مصرف نکنید باید مکمل ها را جایگزین کنید که این مورد حتما باید با تشخیص و تجویز پزشک متخصص باشند.حذف گوشت قرمز
افرادی که به دلایل مختلف تصمیم به قطع مصرف گوشت می کنند وقتی برنامه غذایی شان را تغییر می دهند اغلب با کمبود مواد مغذی مواجه می شوند اگرمراقب رژیم تان نباشید ممکن است سلامتی تان با کمبود مواد مغذی یا افزایش وزن همراه باشد پس بهتر است با آگاهی لازم این مورد را عملی کنید. دراین بخش از نمناک راه های عالی برای قطع مصرف گوشت و حفظ سلامتی به شما معرفی می کنیم.

توصیه های مفید برای حذف گوشت قرمز بدون ایجاد مشکل تغذیه ای

گیاه خوار شدن ضرری برای سلامتی ندارد اگرچه این تصمیم باعث می شود که بیشتر مراقب غذای تان باشید و با جایگزین های مناسب  نخوردن گوشت را جبران کنید. حالا بهتر است بدانید با نخوردن گوشت قرمز چه مواد غذایی را باید بیشتر مصرف کنید.
1- تخم مرغ
تخم مرغ غذای کاملی است و به طور کامل پروتئین حیوانی دارد و سالها پیش گفته می شد که تخم مرغ زیاد مصرف نکنید اگرچه حالا اگر مشکل کلسترول ندارید مصرف روزانه آن موردی ندارد. مخصوصاً برای افرادی که گوشت نمی خورند چون منبع غنی از پروتئین وچربی های سالم هستند به شما پیشنهاد می کنیم از تخم مرغ ارگانیک استفاده کنید.
 
2- مراقب مصرف لبنیات باشید
افرادی که گوشت نمی خورندبیشتر از لبنیات مثل پنیروشیراستفاده میکننداگرچه این غذاها بیشتر از اونچه که فکر می کنید مضر هستند چون کلسترول را بالا میبرند و هضم را با مشکلاتی روبرو می کنند اما می توانید سبزیجات را همراه ماست ترکیب کنید
3- آرد های پر مخاطره
یکی دیگر از اشتباهاتی که افرادی که گوشت مصرف می کنند انجام می دهند این است که به مصرف پیتزا پاستا ساندویچ روی می آورند چون آسان و با سرعت پخت میشوند و گزینه خوبی نیست چون باعث افزایش وزن تان می شود چیزی که باید بیشتر بخورید سبزیجات سالاد و آب سبزیجات برای به دست آوردن مقداری بیشتری ویتامین و مواد معدنی فیبر است.
4- انتخاب گوشت ماهی مناسب
همچنین بخوانید : آیا حذف نان و غلات در برنامه غذایی درست است؟
اگر گوشت نمیخورید سعی کنید ماهی مصرف کنید مافقط مصرف ماهی های چرب و بزرگ مثل سالمون تونا اره ماهی را برای خانم های باردار و بچه هامنع می دانیم اگرچه می توانید ماهی های کوچک چرب مثل ساردین ماهی خال مخالی و ماهی سفید مصرف کنید.
5- منابع دیگر کلسیم
شیرتنهامنبع کلسیم نیست بلکه کلم بروکلی ،بادام وکنجد حاوی فراوانی کلسیم هستند که توصیه می شود با حذف گوشت قرمز از برنامه غذاییتان حتما از آنها استفاده کنید.
 
6- ویتامین ب
کمبود ویتامین در صورت نخوردن محصولات حیوانی ایجاد میشود در چنین مواردی باید از مکمل های موجود در تخم مرغ لبنیات ماهی غذاهای دریایی استفاده کنید.
7- آهن
کمبود آهن از طریق مکمل ها جبران می شود اگر کمبود آهن ندارید می توانید از اسفناج ،پسته ،جعفری، چغندر، عدس ،بروکلی استفاده کنید.
8- سبزیجات
سبزیجات زیادی وجود دارند که سرشار از پروتئین هستند مثل شاهدانه نخود فرنگی بانشن ها
همه ی بنشن ها و مغزها وقتی رژیم منع مصرف گوشت دارید نمی توانید بنشن یا مغزنخورید چون حاوی فراوانی مواد مغزی و فیر هستند
کد خبر ea70dc713cd24cc3a05160e49774a49c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =