صنایع غذایی> رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با منفی ارزیابی کردن تبعات افزایش قیمت لبنیات، گفت: باید برخوردهای قهری در انتظار افزایش قیمت‌های سلیقه‌ای محصولات لبنی باشد.


عباس رجائی با منفی ارزیابی کردن تبعات افزایش قیمت لبنیات،گفت: میزان سرانه مصرف لبنیات در کشور ما به دلیل سیاست‌های اشتباه و ضعف نظارت‌های دقیق کاهش یافته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید در سبد غذایی خانوار  به لبنیات به عنوان یکی از ارکان اصلی تغذیه توجه کنیم،افزود:‌در حال حاضر دربحث هزینه های لبنیات قسمتی که به مواد پتروشیمی مربوط می‌شود به لحاظ اینکه قیمت نفت در دنیا کاهش یافته معنایی ندارد که ما افزایشی را در ارتباط با هزینه‌های سهم پتروشیمی داشته باشیم.

هیچ نهادی قیمت مصوب خرید شیر خام را رعایت نکرد

وی با اشاره به مصوبه دولت درخصوص قیمت شیر خام،تصریح کرد: قیمت مطرح شده ازسوی دولت برای شیر خام1440 تومان بود که متاسفانه هیچ صنعتی تا به امروز این قیمت را از دامدارها نخریده و طبیعتا قیمت شیر خام همانند سال‌های گذشته تغییرات جدی نداشته بنابراین افزایش قیمت در فرآورده های لبنی وجاهت قانونی نداشته و دستگاه‌های نظارتی باید به دقت با این موضوع برخورد کنند.

رجائی با اشاره به تجربه سال‌های قبل در خصوص مقابله با افزایش قیمت‌ها، گفت: سال‌های گذشته شاهد این بودیم که وقتی مقابله با افزایش قیمت‌ها صورت می گرفت متاسفانه حجم مواد لبنی در قوطی‌های تعریف شده کاهش یافته، عملا کم فروشی رخ می داد و بر روند نزولی کیفیت محصولات تاثیر مستقیم داشته که در این باره دستگاه‌های نظارتی باید با وسواس بیشتری ورود کنند.


تولید شیر خام با توجه به هزینه‌های آن به صرفه نیست

این نماینده مردم در مجلس نهم،با بیان اینکه درحال حاضر هزینه تولید شیر خام تامین نمی شود،تصریح کرد: عدم تامین هزینه‌های تولید آسیب‌هایی جدی را به حوزه دامپروری و دامداری کشور وارد کرده از این رو به نظر می رسد که دولت باید پرداخت یارانه تولید را عملیاتی کرده و به این بخش کمک کند.

یارانه تولید باید پرداخت شود

وی ادامه داد: متاسفانه پرداخت یارانه به شیر از جمله موضوعاتی است که در تصویب بودجه های سنواتی در حد شعار مطرح شده ولی اگر بخواهیم سطح تولید را در کشور حفظ کرده و یا ارتقا دهیم باید یارانه در حوزه تولید را جدی گرفته و پرداخت کنیم تا تداوم تولید رخ دهد، در غیر این صورت آسیب به سرمایه کشور وارد می شود.

رجائی تاکید کرد: اگر توجه به زیرساخت‌های دامپروری نشود آسیب‌های غیرقابل جبرانی به جامعه وارد خواهد شد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آلودگی‌های مستمر هوا بر ضرورت استفاده از لبنیات تاکید کرد و گفت: پرداخت یارانه به تولید می‌تواند به ایجاد دلگرمی در تولیدکنندگان کمک کند.

منبع:خانه ملت
کد خبر ed887a6cf6ea4ab39b0a5541c89326d0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =