مواد غذایی> از آنجا که برخی کارخانه‌های تولیدکننده فرآورده‌های لبنی از شش ماه گذشته قیمت محصولات خود را بیش از شش درصد افزایش داده‌اند، سازمان حمایت آنها را ملزم کرده که قیمت خرید شیرخام را نیز 100 تومان افزایش دهند، وگرنه با آنها برخورد قانونی می‌شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی درباره تصمیم نهایی برای قیمت شیرخام با توجه به ابلاغیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: در آخرین جمع‌بندی انجام‌شده که با حضور معاون امور دام، نماینده تولیدکنندگان شیرخام و واحدهای فرآوری، انجمن صنفی فرآورده‌های لبنی، اتحادیه‌ها و تنی چند از دست‌اندرکاران در محل سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، این سازمان همچنان بر اجرای مصوبه خود پافشاری می‌کند.

محمدرضا ملاصالحی افزود: با توجه به آنکه کارخانه‌ها هنوز اصرار دارند که این ابلاغیه را اجرا نکنند، همچنان اعلام شده است که لازم است افزایش شش درصدی فرآورده‌ها در کنار افزایش 100 تومانی قیمت هر کیلوگرم شیرخام اجرایی شود.

کسانی که مصوبه اخیر سازمان حمایت را قبول ندارند، قیمت محصولات را به سال 93 برگردانند


وی خاطرنشان کرد: با توجه به آنکه از حدود شش ماه گذشته برخی کارخانه‌ها نسبت به اعمال مصوبه فوق و افزایش قیمت محصولات خود اقدام کرده‌اند، سازمان حمایت آنها را ملزم کرده است که باید افزایش 100 تومانی قیمت هر کیلوگرم شیرخام را نیز اعمال کنند.

ملاصالحی ادامه داد: در صورتی که افزایشی در قیمت فرآورده‌ها انجام نشده باشد، تولیدکنندگان می‌توانند آن را اعمال کرده و افزایش 100 تومانی قمیت شیرخام را نیز اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: سازمان حمایت همچنین در آخرین جلسه اعلام کرد اگر کارخانه‌ای قرار نیست قیمت شیرخام را 100 تومان بالاتر از قیمت فعلی خریداری کند، باید قیمت فرآورده‌های تولیدشده را به قیمت مصوب سال 1393 خورشیدی برگرداند.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: این سازمان با متخلفان به‌طور قطع برخورد قانونی خواهد کرد.

ملاصالحی تأکید کرد: کارخانه‌ها معتقدند که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و در این بین مصرف‌کنندگان متضرر می‌شوند، اما مصوبه اخیر سازمان حمایت با دفعات گذشته کاملاً متفاوت است و مسئولان آن نیز به‌صورت جدی پیگیر هستند که پای ابلاغیه فوق بایستند.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم که کارخانه‌ها هرچه سریع‌تر تمکین کنند تا بدین‌ترتیب تولیدکنندگان نیز به بخشی از حق قانونی خود برسند.

منبع:ایانا
کد خبر 5dc5981a696f48a198dcbccb5b0f4aa2

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =