غذا و تغذیه> تحقیقات نشان می‌دهد افراد گیاه خوار در صورت گنجاندن ۵ ماده غذایی در رژیم غذایی‌شان هرگز دچار ضعف و بیماری نمی‌شوند.

نخود سبز

از جمله این گیاهان نخود سبز است که دارای انواع ویتامین‌ها و مواد غذایی بسیار مفید برای بدن است و می‌توانید آن را در انواع غذاها همراه با لبنیات و یا با روغن زیتون مصرف کنید.

کوینولا

یکی دیگر از دانه‌های غلات مفید برای بدن کوینولا است که دارای خواص فراوان برای ترمیم بافت‌های بدن و نیز حفظ سلامت و تامین پروتئین مورد نیاز بدن است، آن را می‌توان به انواع روش‌ها همراه با شکر قهوه‌ای مصرف کرده و از مزایای سلامتی آن بهره برد.

دانه‌های آجیل

انواع دانه‌های آجیل از جمله بادام، گردو، فندق، پسته و بادام زمینی همگی می‌توانند برای سلامت بدن بسیار مهم باشند و در رژیم غذایی جای گیرند البته به دلیل کالری بالای برخی از آنها مصرف متعادل توصیه می‌شود.

حبوبات و بنشن

انواع دانه‌ها از جمله خانواده لوبیا، لوبیا چیتی، دانه سویا، نخود عدس، لپه، ماش و سایر اعضای گروه بنشن‌ها دوستانی عالی برای افراد دارای رژیم گیاه‌خواری هستند که با مصرف آنها دیگر احساس گرسنگی نمی‌کنید و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدنتان تامین می‌شود.

جوانه‌های سبزیجات

انواع جوانه‌ها از جمله جوانه گندم، ماش، شبدر، پونه و سایر اعضای خانواده جوانه‌ها می‌تواند به تنهایی یک منبع عالی تامین مواد غذایی و انرژی مورد نیاز برای بدن باشد و مانع از ایجاد خستگی یا زردی پوست یا ریزش مو در افراد شود.

منبع:تسنیم
کد خبر fdcb95db3e60464fa73339dd9f13637b

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =