مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، از صدور 353 مورد کد رهیگری برای برنجهای وارداتی به کشور خبر داد.

دکتر هدایت حسینی در کمیته ارتقای سلامت برنج گفت: برنامه ارتقاء سلامت برنج در سازمان غذا و دارو با موفقیت در حال انجام است.

وی افزود: برنامه ارتقاء سلامت برنج سازمان غذا و دارو از مهر ماه سال 92  آغاز شده که بر اساس این برنامه سلامت محور، تشدید نظارت بر واردات برنج به کشور و ایجاد شناسه و کد رهگیری برای برنجهای وارداتی به کشور الزامی گردیده است.

حسینی در ادامه اظهار داشت: در راستای اجرای این برنامه در حال حاضر کنترل و نظترت بهداشتی بر انواع برنج در سه سطح انجام می شود بازرسی از مبدأ و ثبت منابع فرآوری بسته بندی برنج در کشور مبدأ، نظارت بر ارزیابی بهداشتی و انجام آزمایشات کنترل کیفیت در مبادی ورودی به کشور و کنترل برنج عرضه شده در سطح بازار.

مدیر کل نظارت بر فراورده های غذایی آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  افزود: اجرای این طرح سلامت محور توسط سازمان غذا و دارو و تشدید نظارت های فنی و بهداشتی کنترل برنج سبب ارتقای سلامت و نظارت های فنی بر آن شده است.

حسینی گفت: با توجه به سرانه مصرف برنج در کشور که حدود 100 گرم برای هر نفر در روز است، سلامت و ایمنی این محصول به طور مستمر در دستور کار سازمان غذا و دارو و اداره کل نظارت بر مواد غذایی قرار دارد.

وی گفت: تا امروز 353 مورد کد رهگیری صادر شده که از این تعداد 127 مورد پروانه بهداشتی برای واردات برنج و 110 مورد برای محصولات برنج تولید داخل شناسه پروانه ساخت و شناسه نظارت صادر شده است.

منبع:مهر
کد خبر fefc983b6fa144a2b6496f2811004705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =