یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نسبت به انحصار در واردات محصولات غذایی استراتژیک از جمله گوشت، برنج و گندم هشدار داد.

علی ایران‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: متاسفانه تا زمانی که واردات به عنوان تنها گزینه پیش روی ما باشد، رانت، سوء استفاده و دلال بازی هم در پی آن خواهد بود.متاسفانه رویکرد وزارت جهاد کشاورزی بسیار متمایل به واردات است که آن هم در انحصار افراد خاصی بعضا وابسته به برخی مسوولین در این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی موضوع انحصار در واردات گوشت قرمز و ارتباط واردت‌ کنندگان با برخی با مقامات وزارت جهاد کشاورزی را بررسی خواهد کرد، افزود: اگر ما به دنبال منافع نظام و عمل به منویات مقام معظم رهبری هستیم باید امنیت غذایی را از اولویت‌های اقتصادی مقاومتی بدانیم و در همین راستا یکی از بهترین راهکارها این است که در راستای رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی برنامه‌ریزی کنیم.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه از گذشته تا به حال از وزارت جهاد کشاورزی بر می‌آید این است که خیلی رغبت به خودکفایی در تولید گندم، برنج، گوشت قرمز و نهادهای دامی و انواع دانه‌های روغنی نیست به این دلیل که برخی افراد به قدری در امر واردات تبحر پیدا کردند و سود سرشاری عایدشان شده که به راحتی حاضر نیستند از آن دست بکشند حتی در شرایطی که کشور و بیت‌المال سالیانه هزینه گزافی را در این مسیر پرداخت می‌کند اما آنها ترجیح می‌دهند با واردات منابع مالی خود را تقویت کنند.

ایرانپور خاطر نشان کرد: اگر در آینده نزدیک وضعیت واردات برخی محصولات استراتژیک و مواد غذایی مهم کشور مشخص نشود ما دست‌های پشت پرده که انحصارا نسبت به واردات برنج،‌گوشت قرمز و گندم اقدام می‌کنند، را برای مردم رو می‌کنیم.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر لزوم خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به عنوان محور توسعه اظهار کرد: امنیت غذایی از ابزارهای لازم در توانمند شدن کشور و کاهش وابستگی است و در این راستا باید دستانی که با سوء استفاده ، بیت‌المال را هدر می‌دهند قطع شود.
کد خبر هشدار یک نماینده نسبت به انحصار در واردات محصولات غذایی استراتژیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =