فود پرس - با توجه به وضع بازار محصولات لبنی و عدم کشش تقاضا، تعیین قیمت برای شیرخام و محصولات لبنی توسط دولت اشتباهی تکراری است.

محمد فربد، عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی در گفت و گو با خبرنگار فود پرس، ضمن بیان مطلب فوق افزود: 300 میلیارد تومان یارانه برای شیرخام در سال 92 تخصیص یافت که در صورت عدم پرداخت این مبلغ نیز اتفاقی رخ نمی داد.
وی با اشاره به دخالت های مکرر دولت در موضوعاتی اینچنینی خاطرنشان کرد: بار ها و بارها خواستار عدم مداخله دولت و جلوگیری از توسعه فساد شده ایم زیرا همه می دانند که توزیع هرگونه یارانه خالی از فساد نیست.
فربد افزود: گفتیم و نوشتیم که شیرخام در سال 92 حداکثر قیمتی معادل هرکیلو 12500 ريال خواهد داشت و درحال حاضر نیز با عنایت به آستانه تحمل مصرف کننده و با توجه به اطلاعات قیمت تمام شده شیرخام تولیدی در واحدهای دامداری متعلق به صنایع لبنی، به صراحت می توان گفت بدون پرداخت هرگونه یارانه ای شیرخام قیمتی فراتر از متوسط هرکیلو 13500 ريال نخواهد داشت.
عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: قیمت فرآورده های لبنی نیز با احتساب شیر خام 13500 ریالی هم حداکثر 25 درصد افزایش خواهد داشت که قابل تحمل است.
فربد به دولتمردان پیشنهاد کرد: بگذارید عرضه و تقاضا و کشش بازار قیمت ها راتعیین کند.
کد خبر تعیین قیمت شیرخام و محصولات لبنی توسط دولت اشتباهی تکراری است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =