مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران با تاکید بر ضرورت اختصاص 234 میلیارد تومان یارانه برای تثبیت قیمت علوفه گفت: قیمت پیشنهادی شیر خام از سوی اتحادیه گاوداران صنعتی را قبول ندارم.

سعید سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد قیمت شیرخام گفت: قیمتی که اخیرا رییس اتحادیه گاوداران صنعتی در باره قیمت شیر خام اعلام کرده‌اند، از نظر ما پذیرفته نیست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران ایران افزود: اتحادیه دامداران، نماینده گاوداران سنتی و نیمه‌صنعتی هم است که جامعه 1.3 میلیون نفری را شامل می‌شود، بنابراین اتحادیه‌های صنفی نمی‌توانند برای همه‌ گاوداران تصمیم بگیرند.

به گزارش فارس رییس انجمن گاوداران صنعتی اخیرا قیمت شیر خام را کیلویی 1524 تومان پیشنهاد داده بود.

رییس اتحادیه دامداران کشور در پاسخ به اینکه نظر شما درباره قیمت شیر خام چیست، گفت: هر گونه اظهار نظر قبل از اینکه معلوم شود، نوع حمایت دولت از این بخش چگونه خواهد بود، بی فایده است.

وی گفت: قیمت شیر خام متاثر از قیمت  علوفه است و در صورت نوسان قیمت این نهاده قیمت تمام شده شیر خام تغییر می‌یابد.

به گزارش فارس 70 درصد قیمت شیر خام مربوط به قیمت علوفه است.

سلطانی گفت: باید یارانه به تثبیت قیمت علوفه پرداخت شود، تا قیمت شیر تغییر نیابد.

به گفته سلطانی قیمت تمام شده شیرخام 15005 ریال است که مابه التفاوت آن با قیمت امسال خرید شیر خام که کیلویی 1110 تومان بود، باید یارانه پرداخت شود.

سلطانی گفت که میزان تولید شیر خام کشور 6 میلیون تن است که با احتساب کیلویی 390 تومان یارانه در مجموع 234 میلیارد تومان برای تثبیت قیمت علوفه پرداخت شود.
کد خبر ضرورت اختصاص 234 میلیارد تومان یارانه برای تثبیت قیمت علوفه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =