دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه جدید تصویب شد که با پرداخت ۱۹۰ تومان به ازای یک کیلوگرم شیر خام، قیمت شیر خام دامداران به 1440 تومان می‌رسد.


رضا باکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: دولت 300 میلیارد تومان مصوب کرده است که به صورت یارانه به دامداران و برای شیر دریافتی بهار امسال پرداخت می‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی افزود: این یارانه قرار است به ازای یک کیلوگرم شیر خام خریداری شده از دامدار 190 تومان پرداخت شود که در مجموع قیمت شیر خام دامداران را به کیلویی 1440 تومان همان قیمت مصوب می‌رساند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت شیرخام به صورت عرضه و تقاضا و بسته‌ به کیفیت شیر کیلویی 1110 تومان تا 1250 تومان از دامداران خریداری می‌شود.

باکری در پاسخ به اینکه آیا این اعتبار جدید علاوه بر 300 میلیارد تومان یارانه مصوب برای 4 ماه پایانی سال گذشته است، گفت: بله این اعتباری است که در کارگروه کنترل بازار مصوب شده است پیشنهاد آن به هیأت وزیران داده شده و ظاهراً مورد تصویب قرار گرفته است.

دبیر انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: شیر خام در گروه یک کالایی قرار دارد و دولت می‌تواند آن را قیمت‌گذاری کند و در صورتی که قیمت بازار پایین‌تر از قیمت مصوب باشد بر اساس تبصره 2 ماده 101 قانون پنجم توسعه مابه‌التفاوت آن را در قالب یارانه پرداخت می‌کند.
کد خبر ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه جدید برای شیر تصویب شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =