در حالی که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها آغاز شده، هنوز تکلیف قیمت شیر مشخص نیست و کمیسیون بنا دارد به زودی با تشکیل جلسه‌ای اختصاصی برای آن، برنامه‌ریزی کند.


نایب‌رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی امروز در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وزیر جهادکشاورزی و رییس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده به کمیسیون کشاورزی دعوت خواهند شد تا قیمت شیر خام بر اساس پرداخت یارانه به مصرف‌کننده و تولیدکننده به‌صورت توأمان تعیین شود.

ناصر صالحی‌نسب افزود: شیر جزء محصولاتی است که حذف آن از سبد غذایی خانوار و یا هرگونه نوسان مصرف می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری بر سلامت مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: لذا از محل درآمدهای استحصالی از هدفمندی یارانه‌ها و یا منابعی که در اختیار دولت است، باید مبالغی به‌عنوان یارانه به بخش شیر اختصاص پیدا کند که هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده بتوانند از شیرهای تولیدشده استفاده کنند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی چند سال گذشته، قیمت شیر نوسان داشته و هرگونه تغییر قیمت منجر به کاهش سرانه مصرف شیر شده است، در حالی که کاهش عناصر اصلی سبد غذایی مردم که امنیت غذایی آنان را تهدید می‌کند، در حوزه وظایف حاکمیتی دولت قرار دارد و نباید تصمیمی گرفته شود که با اصول قانون اساسی مغایر باشد.

صالحی‌نسب تصریح کرد: جزیره‌ای دیدن بخش کشاورزی، تولیدکنندگان و یا مصرف‌کنندگان همواره باعث صدمات جبران‌ناپذیری به بخش اقتصاد کشاورزی شده است و باید مشمول تجدیدنظر قرار گیرد.
کد خبر جلسه کمیسیون کشاورزی برای تعیین تکلیف یارانه شیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =