فود پرس – با ساماندهی نظام توزیع و عرضه قیمت مواد غذایی حدود 20درصد کاهش می یابد.

به گزارش فودپرس، کاوه زرگران، دبیرکل کانون انجمن های صنفی صنایع غذایی ایران در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران که با حضور محمد باقر قالیباف، شهردار تهران برگزار شد ضمن بیان مطلب فوق افزود:به طور متوسط بین 50-35 درصد قیمت مواد غذایی مربوط به توزیع، حمل و نقل و عرضه است که با اصلاح نظام توزیع و برنامه ریزی برای گسترش فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای می توان این رقم را به حدود 15درصد کاهش داد.
وی خاطرنشان کرد: در اغلب کشورهای توسعه یافته نیز عرضه مواد غذایی توسط فروشگاه های زنجیره ای انجام می شود.
زرگران در خصوص پتانسیلهای شهرداری تهران در زمینه فرهنگ سازی و تبلیغات به منظور بهبود سلامت جامعه گفت: فرهنگسراها به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند شهرداری می توانند در زمینه افزایش آگاهی عمومی و بهبود وضعیت تغذیه و سلامت شهروندان تهرانی نقش موثری را ایفا کنند.
دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی به شهردار تهران پیشنهاد کرد: شهرداری می تواند با نامگذاری یک فرهنگسرا به عنوان فرهنگسرای «غذا و سلامت»، ضمن ایجاد پایگاهی دائمی برای کارشناسان تغذیه و صنعت غذا، فرهنگ استفاده از غذای سالم در جامعه را  به نحو مطلوبی اشاعه دهد.
زرگران با اشاره به فقر ریزمغذی ها و افزایش دریافت کالری ها در میان جامعه ایرانی تصریح کرد: برگزاری جشنواره های غذایی در راستای مصرف غذای سالم در بهبود تغذیه شهروندان بسیار اثرگذار خواهد بود.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از عملکرد روزنامه همشهری در حوزه غذا گفت: بررسی مطالب روزنامه همشهری طی شش ماه گذشته بیانگر آن است که متاسفانه غذا و امنیت غذایی از جایگاه مناسبی در مطالب منتشر شده برخوردارنیست.
کد خبر دبیرکل کانون انجمن های صنایع غذایی نظام عرضه را ساماندهی کنید مواد غذایی 20درصد ارزان می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدی ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۳
    1 5
    سلام بر دبیر جوان کانون صنعت غذا سپاسگزار بلند پروازی جنابعالی لطف فرموده اطلاع رسانی بفرمایید در شرایطی که سازمان حمایت حداکثر حدفاصل قیمت فروش کارخانه تا مصرف کننده را 20 درصد منظور کرده بر چه مبنائی جنابعالی انرا 35-50 درصد اعلام فرموده اید!!!!!!!!! جناب زرگرزان شما بعنوان دبیرگل صنعت غذا اگاهی ندارید که متاسفانه کلیه فروشگالهای زنجیره ای بزرگترین اجحاف کننده به تولید کننده هستند؟؟ از رفاه و شهروند و حتی سپه و یاس و هایپر مارکت و.......... هر کدام بشرح زیر از تولید کننده امتیاز میگیرند : !- مبلغ بالای 10 میلیون تومان حق ورودیه 2- حداقل 1 درصد ضایعات و دزدی 3- حداقل 3 درصد تخفیف 4- حداقل 1 درصد بابت کیسه 5_ حداقل 25 درصد تخفیف ویزه جمع حداقل 30 درصد برپایه قیمت مصرف کننده کسر و ضمننا تمام خریدشان امانی بوده و حداقل زمان باز پرداخت سه تا چهار ماه ! انهم در شرایطی که تولید کننده حداکثر میتواند بیست درصد روی فاکتور اضافه کرده وبعنوان قیمت مصرف کننده ثبت نماید شما ظاهرا اطلاع ندارید که برخلاف تمام دنیا فروشگاهای زنجیره ای در ایران پدر تولید کنندگان را در میاورند!!!!!! ولی از تمام این موارد غیر اصولی واقعا محبت فرموده بفرمائید این 35 - 50 درصد هزینه حمل و نقل و توزیع را برچه مبنائی اعلام فرموده اید؟؟؟؟
  • علی رضایی ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    3 2
    با سلام هم اکنون شهرداری با هدایت میادین میوه وتره بار نقش موثری در توزیع اقلام خوراکی مایحتاج خانوارها در تهران ایفا می نماید . واین را میتوان گسترش وبهبود هم داد در پارکها وسایر محلهای تخت پوشش شهرداری هم میتوان به توزیع سیستماتیک مواد خوراکی مانند غذاهای مفید وفست فود های سا لم ایرانی ومانند آن فکر برنامه ریزی کرد ولی فزوشگاههای بزرگ زنجیره ای باید خود به فکر استفاده از روشهای سریع وباصرفه اقلام خوراکی مناسب برای عرضهباشند و در بهسازی سیستم تامین کالای خود اقدام کنند . فضای حاکم بر صنعت غذا که حوشبختانه بخش خصوصی در آن بیش از دیگر بخشها حضور دارد ، کاملا رقابتی می باشد واین صنعت از هرگونه بهینه سازی در حمل ونقل استقبال خواهد کرد . ایجاد یک فرهنگ سرا با زمینه فعالیت غذا وسلامتی پیشنهاد بسیار خوبی است وبهتر است علاوه بر نام برنامه زمینه کار هم کاملا اختصاصی غذا وسلامتی باشد وسایر فرهنگسرا هارا از نظر علمی(کاربردی) تغذیه نماید وبه طور کلی بر چگونه بخوریم بر پایه چه شراطی داریم متمرکز شود تا در آینده از گسترش بیماریهای مربوط به تغذیه جلو گیری شود . بیشک کارشناسان تغذیه وصنایع غذایی که تعدادشان نیز در کشور بسیار است از این امر استقبال خواهند کرد علی - رضایی- کارشناس تغذیه وصنایع غذایی با بیش از 25 سال سابقه
  • احمدی ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    2 4
    سلام برایم جالب است من تصور داشتم که مدیریت سایت فود پرس هر چند احتمالا سمتی در کانون هم دارند ولی بدلیل حرفه خبرنگاری در سایت خودشان مطالبی که هیچ گونه بی احترامی ندارد منصفانه درج میکنند فکر نمی کنید که برای پیشرفت دبیرکل جوان کانون لازم از نقد گفتارشان هم مطلرع شوند؟