کشاورزی> قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: از آنجائی که برای رقابت پذیری محصولات کشاورزی ایران در سایر کشورها نمی توان به همه آنها یارانه داد، اما اولویت بندی برای صادرات در وزارت جهاد کشاورزی کلید خورده است.

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی درباره حمایت از صادر کنندگان برای رونق اقتصادی دربخش کشاورزی گفت: در راستای متعادل کردن تعرفه ها با کشور های مختلف مذاکراتی انجام شده است تا مزیت های اقتصادی در کشور ایجاد شود.

علی اکبر مهرفرد افزود: از آنجایی که منابع دولت محدود است، نمی توان برای تمامی محصولات کشاورزی مشوق صادراتی در نظر گرفت، اما می توان اولویت بندی کرد که به چه محصولاتی باید مشوق داد، همانگونه که برای برخی صادر کنندگان در سال جاری یارانه پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: بالا بودن هزینه های تولید یکی از مشکلات بخش کشاورزی است که باعث پایین آمدن بهره وری می شود و در این راستا باید بیشتر تلاش کنیم.

مهرفرد ادامه داد: باید با استفاده از تجارب دنیا و تکنولوژی های جدید هزینه های تمام شده را کاهش دهیم تا قدرت رقابت با سایر محصولات کشورها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اصلاح زیر ساخت ها،حمل و نقل دارای سردخانه و ... از مواردی است که باید در کشور اصلاح شود.

مهرفرد همچنین گفت: در حال امضای تفاهم نامه همکاری با کشور اوکراین و برخی دیگر از کشورها هستیم و با روسیه نیز به تازگی پروتکل های بهداشتی و قرنطینه ای امضا کرده ایم تا راه صادراتی محصولات کشاورزی هموار شود.

ذخیره سازی برای ایام عید مناسب است

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی در ادامه درباره مازاد تولید و مشکلاتی که ممکن است به وجود آورد گفت: میزان تولید میوه و سبزی و صیفی در کشور بالاست، اما می توانیم با فراوری و تبدیل آن به کنستانتره و یا فریز آن ها برای صادرات و یا استفاده برای دیگر ایام سال اقدام کنیم.

مهرفرد ادامه درباره بازار شب عید نیز گفت: تاکنون هیچ کمبودی از بخش های مختلف تولیدی گزارش نشده است، پس بازار آرامی برای ایام نوروز قابل پیش بینی است.

وی تصریح کرد: از سوی شرکت های مباشر نیز ذخیره سازی های خوبی دربخش های مختلف پروتئینی و میوه و سبزی و آبزیان انجام شده است و مراحل حمل نیز به استان ها انجام شده است.

مهرفرد در پایان اظهار کرد: تلاش می کنیم با رقابت پذیر کردن محصولات ایرانی در بازارهای جهانی، مازاد تولید را مدیریت کنیم.

منبع:ایانا
کد خبر 005b07baae094882b5c7806be4582b34

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =