مواد غذایی> سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل در گزارش ماهانه خود اعلام کرد که میانگین هزینه های غذایی در ماه نوامبر 1 و 6 دهم درصد نسبت به ماه اکتبر و 18 درصد نسبت به ماه نوامبر سال گذشته کاهش یافته است.

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل 'فائو' در گزارش ماهانه این نهاد نوشت که در ماه نوامبر بجز هزینه شکر که در سه ماه گذشته همچنان روبه افزایش بوده، هزینه سایر مواد غذایی بدلیل نیرومندتر شدن دلار کاهش محسوسی داشته است.
در این گزارش گفته شده است که میانگین هزینه های غذایی درماه نوامبر 1 و 6 دهم در صد نسبت به ماه گذشته و 18 درصد نسبت به ماه نوامبر سال گذشته پایین تر بوده است.
به موجب این گزارش شاخص هزینه های مربوط به روغن های گیاهی 3 و1 دهم درصد یعنی بیشترین کاهش را نسبت به سایر مواد داشته است.
نهاد مذکور افزایش محصولات غله در آمریکا را که بزرگترین تولید کننده این محصولات در جهان محسوب می شود، عمده ترین دلیل کاهش این هزینه ها ذکر کرده است.
فائو در نهایت نسبت به ادامه عدم امنیت غذایی در 33 کشور جهان و بویژه کشورهای جنگ زده یمن و سوریه ابراز نگرانی کرده و افزوده است که ادامه ناامنی ها سبب کاهش تولیدات در این کشورها و بالارفتن هزینه موادغذایی در جهان خواهد شد.

منبع:ایرنا
کد خبر 0aeab74b42654866bc8ba1cef2fcda9e

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =