مواد غذایی> معاون بازرگانی داخلی وزیر صنعت گفت: در مصوبه دولت افزایش ۳۰ درصدی قیمت انواع نان اعلام شد که حدود ۲۰ درصد آن مربوط به افزایش هزینه و ۱۰ درصد آن مربوط به افزایش قیمت آرد می‌شود.

مجتبی خسروتاج معاون وزیر بعد از ظهر امروز در نشست خبری وزیر صنعت، معدن و تجارت که با حضور معاونانش در این وزارتخانه برگزار شد، با انتقاد از بزرگ نمایی برخی رسانه‌ها در مورد آزادسازی نرخ نان گفت: علی‌رغم اطلاع‌رسانی که از همان روز اول که در مورد بحث نان شد، اما برخی خبرگزاری‌ها خودشان را به آن راه زدند و پیام را نگرفتند. از ابتدای شروع طرح اعلام کردیم که طرح نان دو بخش دارد.

وی ادامه داد: در مصوبه دولت در یک بخش افزایش 30 درصدی قیمت انواع نان اعلام شد که حدود 20 درصد آن مربوط به افزایش هزینه و 10 درصد آن مربوط به افزایش قیمت آرد می‌شود. بخش دیگر این مصوبه هم به این نکته اشاره داشته که به تدریج حسب درخواست خود نانوایی‌ها تا حدود 20 درصد از نانوایی‌ها می‌توانند آزادپز شوند.

خسروتاج با تأکید بر اینکه آرد مورد نیاز نانوایی‌های آزادپز یارانه‌ای نخواهد بود، افزود: این نانوایی‌ها آردشان را با قیمت واقعی و هزینه تمام‌شده دریافت می‌کنند و در عین حال مشمول قیمت‌گذاری از سوی وزارت صنعت، اصناف یا هیچ اتحادیه‌ای نیستند.

وی افزود: در عین حال، هیچ اتحادیه‌ای حق نرخ‌گذاری برای این نانوایی‌ها را ندارد، ولی این بدان معنا نیست که نانوایی‌ها به هر قیمتی که دلشان می‌خواهد عمل کنند، بلکه باید مستندات و فاکتورهای قیمت تمام شده خود را برای محاسبه داشته باشند، تا در صورت لزوم، سازمان حمایت بتواند برای کنترل و پاسخگویی به مردم، این مستندات را بررسی کند.

این سخنان معاون وزیر صنعت در حالی عنوان شد که هفته گذشته زراعت‌کار رئیس اتحادیه نانوایان اعلام کرده بود که از ابتدای بهمن 20 درصد از نانوایی‌های پایتخت به سمت آزادپزی حرکت خواهند کرد.

خسروتاج در بخش دیگری از سخنان خود از برپایی نمایشگاه‌های بهاره و پاییزه با هماهنگی‌ اتاق‌های اصناف و سازمان های صنعت، معدن و تجارت هر استان خبر داد و گفت: برای امسال نیز پیش‌بینی کرده‌ایم که از 5 تا 25 اسفند که زمان آن در هر استان متفاوت خواهد بود، طی یک دوره 10 روزه نمایشگاهی در فضای مناسب برای کالاهای مورد نیاز شب عید مردم برپا شود.

وی با اشاره به اینکه برخی همواره از فضای نامناسب نمایشگاهی گلایه دارند، افزود: باید شرایطی فراهم شود که بازدیدکنندگان در این زمینه هم مشکلی ندارند وگرنه سعی می‌شود تا کالاها در قالب اتحادیه‌های صنفی و فروش فوق‌العاده به مردم ارائه شود.

خسروتاج در پاسخ به اینکه قرار است چند نقطه پایتخت مانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری نمایشگاه‌های بهاره باشد، گفت: برای تهران سه نقطه در نظر گرفته شده که اتاق اصناف با مصلا مذاکراتی داشته تا در این مکان نمایشگاه برگزار شود و در دو نقطه دیگر نیز جانمایی‌ها در حال انجام است.

منبع:فارس
کد خبر 1258c0bfdfec4adb880f44cf680cf986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =