مواد غذایی> رییس اتحادیه نانوایان سنگک گفت: اتحادیه به دلیل ارتباط مستقیم با مردم نفع مصرف کننده را مدنظر قرار می‌دهد؛ بنابراین در امر آزاد سازی می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد.

محمدرضا نظرنژاد-رییس اتحادیه نانوایان سنگک- با اشاره به استفاده نامناسب از آرد توسط نانواها در برخی مناطق بیان داشت: آرد مورد استفاده برای نان تافتون و لواش 15 درصد است اما آرد مورد نیاز برای پخت نان سنگک 10 و 12 درصد است که آردی با سبوس بالاتر محسوب می‌شود؛ اما در بعضی مناطق از آردهای 15 درصد و حتی 18 درصد برای پخت نان سنگک استفاده می‌شود تا سنگک سفید تحویل مصرف کننده بدهند که کار درستی نیست.

او افزود: کیفیت نان در برخی مناطق تهران سوال برانگیز است، استفاده از آردی به غیر از آرد تعیین شده برای تولید شایسته نانوایان نیست و اتحادیه با این کار صد درصد مخالف است؛چرا که موجب کاهش آردی می‌شوند که کارخانه‌ها باید بعد از دریافت گندم تحویل دولت بدهند؛ مثلا کارخانه‌ها برای تولید آرد 18 درصد در ازای 1000 کیلوگرم گندم 8 تن آرد تحویل می‌دهند که این نه به نفع دولت و نه به نفع میزان مصرف گندم در کشور است.

نظر نژاد درخصوص کیفیت گندم‌های مورد استفاده برای تولید آرد بیان داشت: گندم‌های تولید شده در اسلامشهر و رباط کریم کیفیت بالایی ندارد این در حالی‌ست که برای نان سنگک باید آرد درجه 1 مورد استفاده قرار گیرد، سبوس گیری بایدکم باشد تا کیفیت گندم حفظ شده و در نتیجه آرد خوبی تولید شود.

او با تاکید بر اینکه سلامت نان بدلیل مصرف بالای این محصول حائز اهمیت است بیان داشت: در سال 93بالغ بر 20درصد از نانوایی‌ها آزادپز شده‌اند و درسال 94، میزان نانوایان آزادپز به45 درصد رسید،این نانواها برای تامین آرد مورد نیاز به دولت وابسته نیستند؛ دولت قصد دارد جلوی واردات گندم را به کشور بگیرد و دلیل آن را خودکفایی عنوان می‌کند که این حرف واقعیت ندارد.

رییس اتحادیه نانوایان سنگک در پایان با تاکید بر اینکه دولت با واگذاری آزاد سازی به اتحادیه می‌تواند موفق عمل کند بیان داشت: اتحادیه به دلیل ارتباط مستقیم با مردم نفع مصرف کننده را مدنظر قرار می‌دهد؛ بنابراین در امر آزاد سازی بهتر می‌تواند عمل کند.

منبع:ایلنا
کد خبر 16f53b3cf2fa4af2ac83f1a58b5a093c

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =