با الزام نانوایی‌ها و صنایع غذایی به استفاده از نمک تصفیه‌شده و افزایش ظرفیت تولید کارخانه‌های تولیدکننده این نوع نمک، ظرفیت تولیدنمک تصفیه‌شده از 500 تن در روز به یک‌هزار و 200 تن افزایش یافت.


مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان نمک یددار کشور با اعلام این خبر گفت: بنا بر نظارت وزارت بهداشت و برخورد سازمان تعزیرات حکومتی با کارگاه‌های غیرمجاز تولیدکننده نمک خوراکی، تولید نمک‌های غیربهداشتی به صفر رسید.

سیدیاسر سامان افزود: در سال‌های گذشته تعداد زیادی واحد غیرمجاز تولیدکننده نمک غیرمجاز خوراکی در کشور وجود داشت که نمک‌های تصفیه‌نشده را با بسته‌بندی‌های شکیل با عنوان خوراکی به فروش می‌رساندند که با نظارت دقیق وزارت بهداشت جلوی آنها گرفته شد و با اعمال نظر سازمان تعزیرات حکومتی به دادگاه معرفی و جریمه شدند.

وی با اعلام اینکه رشد اخیر تقاضای نمک تصفیه‌شده ناشی از ملزم شدن همکاری‌ها و شرکت‌های صنایع غذایی به استفاده از نمک تصفیه‌شده است، خاطرنشان کرد: با افزایش ظرفیت واحدهای معتبر و ایجاد واحدهای جدید تولید نمک تصفیه‌شده تولید این محصول امسال از 500 تن به یک‌هزار و 200 تن در روز افزایش یافت.

سامان ادامه داد: در سال‌های گذشته به‌دلیل ورود تولیدکنندگان غیرمجاز به بازار عرصه برای فعالیت تولیدکنندگان بهداشتی تنگ شده بود که با برخورد و جمع‌آوری تولیدکنندگان متخلف، انگیزه تولیدکنندگان نمک تصفیه‌شده و بهداشتی افزایش یافت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 60 کارخانه بزرگ نمک تصفیه‌شده با ظرفیت تولید 70 تا 80 تن نمک در روز، تأمین‌کننده نمک خوراکی مورد نیاز کشور هستند و مابقی آن از طریق کارخانه‌های کوچک‌تر با ظرفیت پنج تا شش تن در روز تأمین می‌شود.

سامان اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی تا به امروز جلوی تولید بیشتر از 50 کارگاه غیرمجاز تولید نمک خوراکی را در کشور گرفته است.

مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان نمک یددار کشور یادآور شد: نمک مورد نیاز خوراکی کشور از شهرهای سمنان، گرمسار، نیشابور، مشهد، آران و بیدگل (کاشان) و استان آذربایجان شرقی برداشت می‌شود و نمک برداشتی از ارومیه و قم برای مصارف غیرخوراکی و صنعتی است.

منبع:ایانا
کد خبر 26850cf77b1c4f28b13ccc6c296d46d0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس شاهمرادی ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    3 0
    با سلام :به مدیرعامل محترم تولیدکنندگان نمک یددار،جناب همه ی مشکلات نانوایان حل شده فقط مانده مصرف نمک یددار آن هم به چشم،به نظرم این نانوایان محترم زحمتکش این قدر مظلوم واقع شده اندکه دیوار شان ازهمه کسبه کوتاه تر است، بجای نمک یددار الزامأ نرخ نان تحمیلی بهمون داده شده است،بدون مشورت اتحادیه نانوایان تهران،عباس شاهمرادی عضو هیئت مدیره نانوایان تهران