دبیر اتحادیه تعاونی‌های تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان ایران در آستانه روز جهانی غذا با اشاره به اینکه برای استفاده درست از منابع موجود باید ضایعات مواد غذایی را به حداقل برسانیم، گفت: امروزه بزرگترین چالش پیش‌روی بشر بحث غذای سالم است. با توجه به افزایش جمعیت و و محدودیت منابع باید به سمتی حرکت کنیم تا از منابع موجود به بهترین شکل استفاده کنیم. متاسفانه در ایران ما از منابع موجود استفاده بهینه نمی‌کنیم و بسیاری از منابع را به هدر می‌دهیم.

ارسلان قاسمی با اشاره به نبود مدیریت درست در صنعت غذا گفت: متاسفانه سیستم بانکی ما به دلیل نداشتن مدیریت درست در حوزه منابع مالی، این منابع را فقط در اختیار افرادی قرار می‌دهد که نمی‌توانند کاری از پیش ببرند یا این منابع به موقع وارد صنعت غذا نشده و یا اینکه منابع مالی به میزان کافی به این صنعت تزریق نمی‌شود.

وی ادامه داد: من معتقد نیستم نقدینگی نداریم، بلکه اعتقاد دارم مدیریت درستی بر منابع نداریم و سه آسیب مشخص نیز در این زمینه وجود دارد. یک اینکه منابع در اختیار افراد شاخص صنعت قرار نمی‌گیرد. دوم اینکه این منابع به موقع تزریق نمی‌شود و سوم اینکه منابع به میزان کافی در اختیار صنعت غذا قرار داده نمی‌شود. زمانی که به سیستم بانکی مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که ارقام بزرگی به این صنعت تعلق دارد اما این ارقام آثار مثبتی را نشان نمی‌دهند.

دبیر اتحادیه تعاونی‌های تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان ایران در خصوص مشکلات پیش‌روی صنعت آبزیان گفت: متاسفانه سیاست بر اقتصاد سایه انداخته است و این باعث آسیب دیدن صادرات کالاهای کشور شده است. به عنوان مثال 95 درصد میگوی ایران صادر می‌شود و بازار عمده ما اروپا و آمریکا است اما به دلیل تحریم‌ها مجبور هستیم صادرات را با هزینه بیشتر و به صورت واسطه‌ای انجام دهیم.

قاسمی افزود: عدم همراهی برخی دستگاه‌های دولتی، شیوه نامناسب تامین منابع مالی و وجود واسطه‌ها از مشکلات کلان صنعت غذای کشور محسوب می‌شوند.


منبع: کانون انجمن‌های صنفی صنایع غذایی ایران
کد خبر 28f74f9f56c3466bab6ec38ee7c8feae

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =