مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه پرداخت یارانه دامداران به کندی پیش می‌رود، گفت: پرداخت یارانه شیر در ۲۰ استان کشور انجام شده و در ۱۰ استان هم به معدودی از دامداران پرداخت کرده‌اند.

سعید سلطانی سروستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در پاسخ به اینکه آیا یارانه 300 میلیاردی تومانی دامداران پرداخت می‌شود؟گفت: روند پرداخت به کندی پیش می‌رود در 20 استان کشور پرداخت یارانه به دامداران آغاز شده و در 10 استان دیگر تنها به معدودی از دامداران پرداخت شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران افزود: پرداخت یارانه از 16 فروردین امسال آغاز شده است و به تعداد اندکی قبل از عید پرداخت کرده بودند.

وی ادامه داد: یارانه 300 میلیاردتومانی که به دامداران پرداخت می‌شود برای 3 ماه پایانی سال 92 بوده است که اکنون پرداخت می‌شود.

به گزارش فارس، در نیمه دوم سال 92 دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت لبنیات مصوب کرد، 300 میلیارد تومان به دامداران کشور به عنوان یارانه پرداخت شود، تا قیمت شیر خام و به تبع آن قیمت فرآورده‌های لبنی افزایش نیابد.

همچنین مصوب شد، به ازای خرید یک کیلوگرم شیر خام به قیمت هزار و 110 تومان مبلغ 190 تومان هم یارانه به آنها پرداخت شود و در مجموع قیمت شیر خام به هزار و 300 تومان برسد، اما قیمت فرآورده‌های لبنی برای مصرف‌کننده افزایشی نداشته باشد.

 

کد خبر 28587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =